چگونه می‌توان فروش سازمانی را با سیستم تلفن VoIP افزایش داد؟

سیستم تلفن ‌VoIP چگونه می‌تواند فروش سازمان‌ها را افزایش دهد؟

معمولا ارتقای سیستم‌ها به فناوری روز، هزینه‌بر است و بسیاری از سازمان‌ها از این نوع تغییرات دوری می‌کنند. با روی‌ به‌کار آمدن سیستم تلفن VoIP ابری، به دلیل اینکه بر بستر تکنولوژی Hosted PBX کار می‌کند و نیاز به خرید تجهیزات و سرور از بین رفته است، بسیاری از کسب‌وکارهایی که به‌دنبال بهبود روند پاسخگویی مراکز تماس خود بودند، سیستم تلفن سازمانی خود را از روش سنتی به سیستم ویپ (VoIP) ارتقا دادند. اما این سیستم علاوه بر مزایایی که برای مراکز تماس دارد، در فروش سازمان‌ها نیز بسیار تاثیرگذار است. به نظر شما چگونه می‌توان فروش سازمانی را با سیستم تلفن VoIP افزایش داد؟

سیستم تلفن VOIP چیست و چگونه کار می‌کند؟

قبل از پرداختن به این موضوع که افزایش فروش سازمان با تلفن VoIP چگونه امکان‌پذیر است، بیایید نگاهی به عملکرد آن بیندازیم.

در این سرویس هیچ شبکه جداگانه‌ای (مانند PSTN) برای رسیدگی به تماس‌ها وجود ندارد و تمام تماس‌های صوتی شما از طریق اینترنت انجام می‌شوند. در انتخاب سرویس VoIP، اگر خدمات Hosted PBX را انتخاب کنید، نصب آن ساده تر است و تمام آنچه نیاز دارید اتصال به اینترنت و پهنای باند کافی برای تماس‌های صوتی است و تمامی خدمات توسط ارائه‌دهنده بر بستر ابر فراهم می‌شود.

سیستم تلفن VoIP با تبدیل داده‌های صوتی به بسته‌های داده دیجیتال کار می‌کند. این بسته‌های داده صوتی در سیستم VoIP از طریق اینترنت منتقل می‌شوند و به همین دلیل است که تماس‌ها بر بستر VoIP در مقایسه با روش‌های سنتی بسیار ارزان‌تر است. همچنین کلیه تماس‌های درون‌شبکه‌ای رایگان است و به دلیل ابری بودن تماس‌ها بر روی هر دستگاه متصل به اینترنت در دسترس است. در نتیجه نیازی به تجهیزات و سرور برای دسترسی به تماس‌های سازمانی وجود ندارد.

مزایای سیستم تلفن VoIP برای افزایش فروش سازمان‌ها

سیستم‌ تلفن VoIP یکی از  محبوب‌ترین روش‌ها برای کاهش هزینه‌های سازمانی است. اما افزایش فروش سازمان با تلفن VoIP نیز امکان‌پذیر است.

۱. فرصت‌ فروش نامحدود

سیستم تلفن VoIP به آسانی با سیستم‌های CRM و ERP ادغام می‌شود. وقتی مشتری با مرکز تماس شما تماس می‌گیرد، نماینده به راحتی می‌تواند سابقه خرید و خدمات او را مشاهده کند و از این اطلاعات برای فروش محصولات و خدمات مختلف به مشتریان موجود استفاده کنند.

به عنوان مثال، یک مشتری ممکن است تعدادی از سرویس‌های شما را خریداری کرده باشد. با استفاده از این سیستم می‌توانید زمان تمدید یا تعویض آن سرویس را به او یادآور شوید و یا خدمات جدید خود را به او معرفی کنید. با سیستم تلفن VoIP فرصت فروش برای شما نامحدود خواهد بود.

۲. گسترش فروش در بازارهای جدید

با استفاده از سیستم VoIP، بدون نیاز به دفتر فیزیکی می‌توانید در هر بازاری فعالیت کنید. تلفن ثابت سازمانی ابری با حذف محدودیت‌های جغرافیایی این امکان را به شما می‌دهد تا با داشتن شماره تلفن‌های مجازی و بدون وابستگی به خطوط تلفن، از تلفن سازمانی خود در هر مکانی استفاده کنید.

 یکی دیگر از مزایای سیستم تلفن ابری این است که می‌توانید از یک سرشماره سازمانی برای تمام شعب و دفاتر و همچنین تمامی نیروهای فروش خارج از سازمان استفاده کنید. در نتیجه کارمندان شما در هر مکانی که حضور داشته باشند، بدون اینکه مشتریان متوجه حضور فیزیکی آن‌ها در دفتر کار شوند، می‌توانند با تلفن همراه یا کامپیوتر به تماس‌ها پاسخ دهند و تماس‌ها را با شماره ثابت برقرار کنند.

۳. کسب‌وکاری با ظاهری بزرگ و حرفه‌ای‌‌تر

سیستم تلفن VoIP با امکاناتی مانند تلفن گویا و پاسخگویی خودکار می‌تواند کسب‌وکار شما را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان دهد. بسیاری از مشتریان ترجیح می‌دهند تا با سازمان‌های بزرگ فعالیت کنند. سیستم تلفن گویا (IVR) این امکان را برای کسب‌وکارها و به‌ویژه استارتاپ‌ها فراهم می‌کند تا شرکت کوچک و حتی خانگی خود را بزرگتر از آنچه هست نشان دهند و با جلب اعتماد مشتریان، با رقبای بزرگ خود در بازار رقابت کنند.

۴. حفظ مشتریان وفادار

تحقیقات نشان می‌دهد که حفظ مشتریان فعلی هزینه کمتری نسبت به جذب مشتریان جدید دارد. با ارائه پیشنهادات و تخفیف‌های شخصی به مشتریان فعلی خود، آن‌ها را به مشتریان وفادار برند خود تبدیل کنید. مشتریان فعلی خود را با شماره تلفن آنها شناسایی کرده و تخفیف‌های ویژه تلفنی را ارائه دهید. سیستم VoIP با ادغام با ابزار CRM این امکان را به آسانی فراهم می‌کند.

تلفن ثابت سازمانی نکسفون

۵. انتخاب کمپین بازاریابی مناسب

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که آیا یک کمپین بازاریابی خاص واقعاً نتیجه‌بخش است یا خیر؟ با استفاده از سیستم تلفن VoIP می‌توانید راهی برای نظارت بر این کمپین‌ها داشته باشید. چندین کمپین را همزمان با شماره‌های مجازی مختلف برای یک اجرا کنید. تماس‌های ورودی با هر دو شماره را کنترل کنید تا تصمیم بگیرید کدام یک برای بهبود فروش موثرتر است.

در یکی از مقالات گذشته به بررسی چگونگی عملکرد سیستم VoIP در بهبود استراتژی بازاریابی صحبت کردیم.

۶. کاهش تماس‌های از دست رفته

چه اتفاقی می‌افتد وقتی یک نماینده فروش به دلیل عدم حضور خود در سازمان تماسی را از دست دهد؟ بسیاری از سیستم‌های تلفنی به پیامگیر صوتی مجهز هستند اما تعداد کمی از مشتریان ممکن است از آن استفاده کنند. در نتیجه تماس از دست‌رفته به معنای از دست دادن مشتری خواهد بود. سیستم تلفن ابری VoIP به شما کمک می‌کند تا چنین فرصت‌هایی را از دست ندهید و در هر مکانی که هستید از طریق تلفن همراه یا کامپیوتر به تماس‌ها دسترسی داشته باشند.

با سیستم تلفن ویپ بلافاصله به درخواست‌های مشتری پاسخ دهید و فروش خود را افزایش دهید!

تلفن ثابت سازمانی نکسفون پرو مبتنی بر ابر بوده و تمامی امکانات ارتباطی موردنیاز کسب‌وکارها را به‌صورت رایگان در اختیار مشترکین خود قرار می‌دهد. این تلفن سازمانی مبتنی بر فناوری Hosted PBX بوده و بدون محدودیت جغرافیایی بر روی پنل تحت وب و اپلیکیشن موبایل نکسفون در دسترس است. نکسفون کارمندان را قادر می‌سازد تا در هر مکانی که هستند و حتی در ساعات غیراداری به تماس‌های سازمانی پاسخ دهند و با استفاده از آن فروش سازمانی را افزایش دهند. امکاناتی نظیر تلفن گویا (IVR)، صف تماس، مسیریابی خودکار تماس‌ها، صندوق صوتی، فکس آنلاین  و … کسب‌وکارها و به‌ویژه واحد فروش را در ارائه بهتر خدمات یاری می‌نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر فرم مشاوره رایگان را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *