اگر به عنوان یک کسبوکار به دنبال حفظ مزیت رقابتی خود هستید، زمان انتقال ارتباطاتتان بر روی ابر (Cloud) فرا رسیده است. این فناوری بسیاری از هزینه های سخت افزاری شما را کاهش خواهد داد و به دلیل حذف محدودیت های زمانی و مکانی منجر به افزایش بهره وری شما خواهد شد. تصور کنید از هر نقطه ای از کشور به اطلاعات و داده های خود دسترسی خواهید داشت و به راحتی با مشتریان و همکاران خود با خط ثابت سازمانیتان در تماس خواهید بود. اولین گام در این مسیر، تغییر سرویس تلفن ثابت سازمانیتان (سرویس VoIP) است و برای شروع باید مطمئنترین و مناسبترین ارائه دهندهی این سرویس را پیدا کنید. در این مقاله امکاناتی که ارائه دهنده سرویس تلفن ثابت ابری باید به مشترکین خود ارائه دهد را بررسی و بیان نموده ایم.
- تضمین کیفیت سرویس
تلفن هر کسبوکار اولین و مهمترین روش ارتباط با مشتریان به حساب میآید، همچنین بیشترین بودجه ارتباطات را به خود اختصاص میدهد. به همین دلیل هر ارائه دهندهی سرویس تلفنی موظف است تضمینهایی در مورد uptime بودن و کیفیت تماس ارائه دهد. در غیر این صورت همکاری با چنین ارائه دهندهای اشتباه محسوب میشود چرا که قطعی و یا کیفیت بد تماسهای صوتی موجب ضررهای غیر قابل جبران خواهد شد.
- پشتیبانی در لحظه
از هر ارائه دهندهی سرویس تلفن ابری برای پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته سوال شود، پاسخ خواهند داد: “بله” پشتیبانی در هر ساعت از شبانه روز انجام خواهد شد. اما چیزی که کسبوکارها برای انتخاب ارائه دهنده نیاز دارند بررسی نمایند نحوه ارائه پشتیبانی است. درصورت بروز مشکل امکان ارائه پشتیبان حضوری وجود دارد؟ کارشناسان فنی چقدر سریع میتوانند به محل مشترک برسند؟ چگونه مسائل مربوط به کیفیت خدمات VoIP کنترل میشود؟ آیا به طور فعال تماسها را جهت تضمین کیفیت نمونهگیری میکنند؟ آموزش و تحویل سرویس به چه شیوهای انجام میشود؟
جواب به سوالات بالا باید صریح باشد و در قرارداد درج گردد، درصورت دریافت پاسخهای پیچیده که از اصطلاحات فنی در آن استفاده میشود، روشن است که همکاری با این ارائه دهندهای مورد قبول نیست.
- گزارش گیری در صورت درخواست مشترک و ارائه API
ارائه دهنده سرویس تلفن ابری باید قادر به ادغام خدمات خود با دیگر ابزارهای موجود باشد. برای مثال درصورت نیاز یک کسبوکار نرم افزار CRM با پلتفرم سرویس تلفن ادغام گردد. با ارایه API های ارتباطی، تیم توسعه کسبوکار میتواند به طور موثر برنامههای کاربردی جدیدی خلق کند. همانطور که کسبوکار رشد میکند، میتواند به سرعت و بدون هزینه به طور موثر، قابلیتهای قدرتمندی مانند رسانههای اجتماعی و پشتیبانی تجارت الکترونیک را با استفاده از API ها با روشهای ارتباطی خود ادغام کند.
- افزایش مقیاس
یکی از اصولیترین و کلیدیترین ویژگیهای سرویس تلفن ابری مقیاس پذیری این سرویس است. مقیاس پذیری فقط به معنی اضافه کردن تعداد داخلی نیست. باید حاصل اطمینان شود که این ارائه دهنده جهت برآورده کردن نیازهای در حال تغییر آماده است. برای مثال، چقدر فعال و پویا هستند؟ کارکنان آموزشدیده اند و هرچند وقت یکبار دانش آنها به روز میشود؟ اتوماسیون و پنلها (در صورت وجود) هرچندوقت یکبار بهروز میشوند؟
- قیمت
در آخر، همه چیز به قیمت ختم میشود. اگرچه ارائه خدمات ارایه شده با هزینه پایین بسیار وسوسهانگیز به نظر میرسد، اما ممکن است سطح بهینه و خدمات مورد نیاز ارائه نشود. با این حال، این بدان معنا نیست که گرانترین ارایهدهنده بهترین خدمات را ارائه میدهد. بهترین کاری که هر کسبوکار میتواند در مورد قیمت انجام دهد این است که همهی قیمتها را مقایسه کند و حتی درخواست تخفیف ویژه داشته باشد.
علاوه بر این، قیمتگذاری طرحهای ارایهشده توسط شرکت ارائه دهنده این سرویس باید انعطافپذیر باشند تا تمام خدماتی که یک کسبوکار نیاز دارد را در محدوده قیمت مورد نظر دریافت نمایند.
- امنیت
در سرویسهای ابری امنیت و نگهداری کاملا بهعهدهی ارائه دهنده سرویس است و کسبوکار هیچ وظیفهای برعهده ندارد. یک ارائهکننده خدمات ابری قابلاعتماد باید قادر به مدیریت امنیت در هر لایهای باشد.
شما باید بررسی کنید که آیا ویژگیهای امنیتی پیشرفته مثل اعتبار سنجی چند عاملی، تشخیص نفوذ، و سیستمهای پیشگیری از نفوذ، سیستم کنترل دسترسی، سیستم کنترل دسترسی و فایروال های درجه یک بخشی از رویههای امنیتی تامینکننده خدمات ابری است.
- بک آپ
تقریبا هر ارائهکننده خدمات ابری امکانات بک آپ گرفتن را ارایه میدهد. با این حال، میزان سرعت بک آپ گیری نقش مهمی در کمک به انتخاب تامینکننده خدمات ابری ایفا میکند. اکثر ارائه دهندگان، خدمات برای تقریبا ۱۰۰ روز بک آپ ارائه میدهند. اما باید گزینه سفارشی ارائه دهند تا این مدت زمان را به درخواست شما گسترش دهند. علاوه بر این، امنیت فرآیند بکآپ گرفتن و نحوه بازیابی سوالاتی دیگر است که باید از آنها پرسیده شود.
نکسفون پرو سرویس تنها تلفن ابری در ایران، محصول شرکت رسپینا است، این سرویس تمام استاندارهای یک سرویس تلفن سازمانی (VoIP) را دارد. رسپینا با تجربه غنی در ارائه پهنای باند اختصاصی به سازمانها این بار با ارائه سرویس تلفن ابری میتواند موجب تحولی در ارتباطات یک کسبوکار شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر از سرویس با شماره ۹۱۰۷۷۷۷۷-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید و یا فرم مشاوره رایگان را تکمیل نمایید تا با شما تماس بگیریم.