در دنیای امروز ارتباطات حائز اهمیت بسیار است و برقراری ارتباطات سازمانی مطلوب، جهت گسترش یک کسبوکار امری ضروری است. ارتباطات سازمانی موضوع پیچیدهای است که بدون شک نقش بسیار مهمی در عملکرد و بهرهوری سازمان دارد، چون هنگامی که ارتباطات سازمانی مؤثری برقرار نشود، فعالیتها و عملیات سازمان متوقف و درنهایت به مشکلات و شکست کسبوکار منجر خواهد شد.
بسیاری از صاحبان کسبوکار معتقدند پیادهسازی نظام ارتباطات یکپارچه موجب میشود ارتباطات داخلی و خارجی تحت کنترل و مدیریت بهتری قرار گیرد و چابکی و بهرهوری در سازمان افزایش یابد. در حال حاضر یک راهحل که نیاز یکپارچهسازی ارتباطات سازمانی را ترفیع میکند، سرویس تلفن ثابت سازمانی Hosted PBX است. این سرویس تلفنی مبتنی بر اینترنت و Cloud است که هرگونه نیاز ارتباطی را در عین کاهش هزینهها، پوشش میدهد. ولی در ابتدا بهتر است درباره یکپارچهسازی ارتباطات سازمانی بیشتر توضیح دهیم.
یکپارچهسازی ارتباطات سازمانی چست؟
کارمندان یک سازمان از ابزارهای متنوعی برای برقراری ارتباط با مشترکین و همکاران خود استفاده میکنند. هماهنگسازی این ابزارهای ارتباطی، روی ارتباطات داخل و خارج سازمان تأثیر قابل مشاهدهای خواهد داشت. برای مثال در نظر بگیرد اگر یک تماس تلفنی روی دستگاه تلفن از دست رفت، پیغامی روی سیستم وب کارمندان به نمایش درآید و یا برای ارسال و دریافت فکس نیازی به دستگاه فکس نیست و انجام این امور از طریق پنل تحت وب امکانپذیر است. ابزارهای کنفرانس تحت وب، کارمندان را قادر به برگزاری جلسه بهصورت صوتی یا تصویری و انتقال اطلاعات و پیام از هرجایی و با هر وسیلهای میسازد.
سرویس تلفن ثابت سازمانی Hosted PBX راهحلی مبتنی بر فناوری Cloud است که میتواند هزینههای جاری سرویس تلفن در یک سازمان را کاهش دهد و مزایایی بیشتر از سرویس تلفنهای سنتی در اختیار مشترک قرار دهد. سرویس تلفن Hosted PBX علاوه بر پنل آیپی فون، روی موبایل و پنل تحت وب نیز قابلدسترسی و استفاده است. به همین دلیل تنها سرویس تلفن موجود در بازار است که میتواند این اطمینان را به صاحبان کسبوکارها بدهد که هیچ تماسی از دست نخواهد رفت و همهی کارمندان در هرجایی که باشند برای مشترکین و همکاران قابلدسترس هستند.
یکپارچهسازی ارتباطات علاوه بر مزایایی که پیشتر گفته شد، شامل مزایای دیگری نیز برای کسبوکارهایی که به دنبال بهرهوری و چابکی است که در زیر آمده است.
- امکان مدیریت تماسهای ورودی: تلفن، ایمیل، پیام کوتاه، کنفرانس تلفنی، فکس و غیره با یکدیگر هماهنگ هستند و هیچگونه پیام و تماسی از دست نخواهد رفت.
- مقیاسپذیری: نرخ رشد یک کسبوکار در کوتاه مدت به صورت دقیق قابل پیشبینی نیست. سرویس تلفن یکپارچه این امکان را به کسبوکارها میدهد که با توسعهی آن تمام امکانات به صورت یکپارچه و همزمان توسعه یابد و نیاز بهصرف هزینهی جداگانه برای هر سرویس ارتباطی نباشد.
- تعامل بهبود یافته در داخل سازمان: امکان چت درون سازمانی، کنفرانس صوتی و تصویری و به اشتراکگذاری اطلاعات از طریق پنل تحت وب و اپلیکیشن امکان برگزاری جلسه و تعامل همکاران با یکدیگر را در هر شرایطی امکانپذیر میکند.
- مدیریت بهصرفه: با یکپارچهسازی ارتباط و استفاده از سرویسهای تلفنی مبتنی بر ابر نیاز به نیروی انسانی فنی و اپراتور کاهش پیدا خواهد کرد.
- امنیت بالاتر: از تمام تماسهای تلفنی، فکسها، پیامها و غیرع در فضای ذخیرهسازی نامحدود به صورت خودکار بکآپ گیری میشود.
- افزایش بهرهوری: کارمندان از ابزارهای متنوعی برای برقراری ارتباطات استفاده میکنند. این ابزارها در راستای اهداف سازمان و ارتقا سطح ارتباطات است که بدون شک منجر به افزایش بهرهوری خواهد شد.
کسبوکارها باید انتظارات مشترکین خود را درک کنند، مشتریان میخواهند که همیشه برای آنها در دسترس باشید. برای ارتباط یکپارچه و انعطافپذیر، سرویس تلفن سازمانی مبتنی بر Hosted PBX بهترین انتخاب است اما ارائهدهنده سرویس نیز بسیار مهم است. کسبوکارها نباید ارائهکننده سرویس تلفن سازمان خود را تنها بر اساس قیمت سرویس انتخاب نمایند. کیفیت صدا، صدور قبض به صورت آنلاین، ارائهی امکانات درخواستی، امکان تهیهی گزارش، اتصال تلفن به دیگر نرمافزارها و اپلیکیشنها و غیره در سرویس تلفن Hosted PBX قابل ارائه است. پس با ارائهدهندهای همکاری نمایید که سرویس تلفنتان را با توجه به نیاز کسبوکار شخصیسازی نماید.
شرکت رسپینا با تجربهی ۱۸ سال ارائهی سرویسهای ارتباطی به شرکتها و سازمانها، برای اولین بار در کشور سرویس تلفن ثابت سازمانی مبتنی بر Hosted PBX خود را در قالب راهکار نکسفون پرو به کسبوکارها ارائه میدهد.
برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت نکسفون مراجعه کنید و یا شمارهی تلفن ۹۱۰۷۷۷۷۷-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.