این روزها سیستم تلفن VoIP بیش از گذشته در بین سازمانها محبوب شده است و هر روز به تعداد کاربران این سیستم افزوده میشود. از آنجا که سازمانها دائما در حال تغییر هستند، به یک سیستم ارتباطی با مقیاسپذیری بالا نیاز دارند تا بتوانند آن را متناسب با تغییرات سازمان بهروز کنند. همچنین با افزایش تمایل مردم به دورکاری و به ویژه در شرایط شیوع ویروس کرونا، سازمانها به دنبال یک سیستم ارتباطی بودند تا بتوانند در هر مکان و با هر دستگاهی به تلفن سازمانی خود دسترسی داشته باشند و در عین حال هزینههای ارتباطی نیز کمتر شود. اینجاست که سیستم تلفن VoIP بیش از هر زمان دیگری خودنمایی میکند.
این مهاجرت از تلفنهای سنتی به سیستم VoIP تنها مختص سازمانها نیست بلکه بسیاری از مدارس و موسسات آموزشی نیز در حال جایگزینی سیستم تلفن سنتی خود با سیستم VoIP هستند. اما مزایای سیستم تلفن VoIP برای مدارس و مراکز آموزشی کدام است و آیا لازم است سیستم تلفن خود را به سیستم VoIP ارتقا دهند؟
ویژگیها و امکانات VoIP بین ارائهدهندگان سرویسVoIP متفاوت است و ارائهدهندگان خدمات مبتنی بر ابر ویژگیها و امکانات پیشرفتهتری را به کاربران ارائه مینمایند. سیستم تلفن VoIP ابری به تجهیزات و سرور خاصی نیاز ندارد و به راحتی با هر دستگاه متصل به اینترنت قابل دسترسی است و همچنین تعرفه مکالمات آن در مقایسه با روشهای سنتی بسیار پایینتر است. سیستم تلفن ابری علاوه بر کاهش هزینههای ارتباطی مدارس و موسسات آموزشی، امکانات متعددی را نیز برای آنها فراهم میآورد که در ادامه به معرفی برخی از مزایا و امکانات تلفن VoIP برای مدارس میپردازیم.
امکانات و ویژگیهای تلفن VoIP برای مدارس و موسسات آموزشی
تلفن VoIP برای مدارس و موسسات آموزشی علاوه بر امکان برقراری تماسها، بسیاری از ویژگیهای مهم دیگر را نیز فراهم میکند تا ارتباطات سریعتر و کارآمدتر را امکانپذیر کند. این ابزار پیشرفته به مدیران و کارکنان سیستم آموزشی کمک میکند تا خدمات بهتری را به والدین و دانشآموزان ارائه نمایند.
حذف محدودیتهای جعرافیایی
یکی از مهمترین ویژگیهای این سیستم تلفن VoIP برای مدارس به ویژه در شرایط کنونی که کلاسها بهصورت مجازی برگزار میشود، امکان دسترسی به تلفن ثابت در هر مکان و با هر دستگاهی است. با این قابلیت تلفن ابری، معلمان، مسئولان و کارمندان مدارس و موسسات آموزشی میتوانند با اتصال تلفن همراه، تبلت یا کامپیوتر خود به اینترنت، به داخلی خود دسترسی پیدا کنند و به تماسها پاسخ دهند یا با سرشماره ثابت با دیگران تماس بگیرند.
مسیریابی خودکار تماسها
برخلاف سیستمهای سنتی تلفن، هیچ سختافزار و سرور گرانقیمتی در سیستم تلفن ابری موردنیاز نیست و تمامی امکانات و تجهیزات توسط ارائهدهنده سرویس فراهم میشود. یکی از این امکانات، قابلیت مسیریابی خودکار تماسها است که توسط ارائهدهنده سرویس تلفن ابری ارائه میشود. مسیریابی خودکار با ارائه یک منوی تلفن گویا، زمان انتظار تماسگیرندهها را کاهش میدهد و تماسگیرندگان با انتخاب یکی از داخلیها و انتظار در صف تماس، به فرد موردنظر هدایت میشوند.
همچنین در صورت عدم پاسخگویی داخلی موردنظر، تماسگیرندگان به صندوقهای پستی صوتی اعضای هیئت علمی و سایر کارمندان مدرسه هدایت میشوند.
کنفرانس گروهی
قابلیت کنفرانس گروهی به تعداد افراد زیادی اجازه میدهد تا در یک تماس شرکت کنند. این قابلیت نیاز به برنامهریزی برای جلسات حضوری را کاهش میدهد و در زمان والدین و معلمان صرفهجویی میشود.
نکته قابل توجه این است تا زمانی که شرکتکنندگان به تلفن (تلفن ثابت ، تلفن همراه یا VoIP)، کامپیوتر یا تبلت دسترسی داشته باشند، میتوانند در آن تماس گروهی شرکت کنند. این قابلیت به خصوص در شرایط کنونی که به دلیل ویروس کرونا، کلاسهای مدارس و آموزشگاهها به صورت آنلاین و مجاری برگزار میشود، بسیار کارآمد است.
هزینههای ارتباطی
هزینه اولیه تلفنهای VoIP در مقایسه با تلفنهای سنتی نسبتا کمتر است. از آنجا که آنها از طریق اینترنت متصل میشوند، هر کجا یک دستگاه هوشمند متصل به اینترنت وجود داشته باشد، دسترسی به یک تلفن ثابت وجود دارد.
سیستم تلفن VoIP برای مدارس صورتحساب ماهانه تلفن را کاهش میدهد و سرمایهگذاری اولیه برای خرید تجهیزات، سیمکشی و هزینه نصب و نگهداری سیستمهای مخابراتی را از بین میبرد. VoIP همچنین دامنه ارتباطات، امنیت، ردیابی و مدیریت تماسها را افزایش میدهد.
از آنجا که تماسهای VoIP از طریق اینترنت اجرا میشوند، شما میتوانید تماسهای درونشبکهای رایگان برقرار کنید. این بدان معناست که معلمان و مدیران میتوانند در طول روز و حتی در بیرون از مدرسه با یکدیگر در ارتباط باشند. همچنین تعرفه تماس در مقایسه با تعرفه مخابرات کمتر است.
فکس آنلاین
فکس آنلاین اسناد کاغذی اسکن شده یا اسناد ایجاد شده به صورت دیجیتالی را در قالب فایل دیجیتال از طریق کامپیوتر یا دستگاه تلفن همراه بر بستر اینترنت ارسال میکند. برای مثال، مدیران و معلمان میتوانند با استفاده از این قابلیت، کارنامه دانشآموزان را به والدین آنها ارسال کنند و یا دعوتنامه برای جلسات را ارسال کنند.
با استفاده از قابلیت فکس آنلاین امکان ارسال همزمان یک فایل با هر حجم و فرمتی به گروهی از مخاطبان فراهم شده است که در مقایسه با روش فکس سنتی، سرعت ارسال را به میزان قابلتوجهی کاهش میدهد و در هزینه و وقت نیز صرفهجویی میشود.
نکسفون با ارائه راهکار پرو خود، کلیه این امکانات را بهصورت رایگان در اختیار مشترکین خود قرار میدهد. این تلفن ثابت ابری، بدون نیاز به تجهیزات و سرور بهآسانی بر روی پنل تحت وب و اپلیکیشن نکسفون قابلدسترس است و میتوانید در هر مکانی با دسترسی به اینترنت، به تلفن ثابت خود دسترسی داشته باشید و تماسها را با سرشماره ثابت تهران یا شهرستان برقرار کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر از سرویس نکسفون پرو، لطفا فرم مشاوره رایگان را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.