در صنعت املاک، مشاورین همواره در تلاشند تا با ارائه مزایای رقابتی، مشتریان بیشتری را جذب کنند. در چنین بازار رقابتی که هر مشاور املاک سعی به ارائه ملک خود به مشتری دارد، ارتباط مناسب و مداوم بسیار مهم است. از آنجاییکه برای اکثر مردم، خرید یا فروش ملک یک تصمیم مهم است، آنها تمایل دارند سوالات زیادی را مطرح کنند و تمام شک و تردیدهای خود را برطرف کنند. اما برای برقراری و حفظ چنین ارتباطی دقیقاً چه باید کرد؟ مردم چگونه میتوانند در هر زمانی که میخواهند با مشاورین املاک ارتباط برقرار کنند؟
سیستم تلفنی سنتی موانع بسیاری را برای این ارتباط بیوقفه به وجود میآورد. این سیستمهای تلفنی قادر به دریافت حجم بالای تماس همزمان و دسترسی از هر مکان نیستند و سیستمهای خودکار نیز برای آنها قابل اجرا نیست. یک راهحل عالی برای صنعت املاک مجهز شدن به سیستم تلفن VoIP است.
سیستم تلفن VoIP برای مشاورین املاک مزایا و امکانات متعددی را ارائه میدهد که نمایندگان املاک را قادر میسازد تا ملک خود را به صورت کارآمد بازاریابی و تبلیغ کنند. قبل از پرداختن به این موضوع که یک سیستم تلفن VoIP چگونه روند کاری نمایندگان املاک را آسانتر میکند، ببینیم بازاریابی املاک و اهداف آن چیست.
بازاریابی املاک چیست؟
بازاریابی املاک و مستغلات، مانند هر بازاریابی محصول یا خدمات دیگر، هدف فروش ملک به مشتریان علاقهمند را دارد. هدف از اینکار تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطب هدف است تا به آنها در یافتن املاک موردنظرشان کمک کند. با این حال، این فقط به تماسهای تلفنی محدود نمیشود.
با وجود شبکههای اجتماعی و بازاریابی دیجیتال، بازاریابی املاک نیز در کلیه کانالهای دیجیتال در حال فعالیت است. نمایندگان املاک و مستغلات در حال ساخت وبسایت های خود هستند، محتوای ویدئویی و تصویری تولید میکنند، حسابهای اجتماعی را مدیریت میکنند، مردم را برای رویدادها دعوت میکنند و غیره. روند پیشرفت صنعت املاک سرعت گرفته است و اکنون با تمام فناوریهای جدید به بازار عرضه میشود. در چنین رقابت شدیدی، این استراتژیهای بازاریابی به سیستمی نیاز دارند که بتواند تلاشها را برای اطمینان از کارکرد این کمپینها ردیابی و تجزیه و تحلیل کند.
سیستم تلفن VoIP چگونه به نمایندگان املاک و بازاریابی کمک میکند؟
سیستم VoIP ابری یک سیستم تلفنی است که از اینترنت برای انتقال تماسها استفاده میکند. این یک سیستم مجازی بر بستر ابر است و نیازی به تنظیم تجهیزات فیزیکی یا حتی سیم کارت نیست.
تلفن VoIP برای مشاورین املاک به مشاورین کمک می کند تا در هر مکانی که هستند به تماسهای خود پاسخ دهند و هرگز تماسی را از دست ندهند. سیستم VoIP همچنین با دارا بودن قابلیتهایی مانند پاسخگوی خودکار (IVR)، صندوق صوتی و … تماسهای مشتری را به بهترین نحو مدیریت میکند و هیچ تماسی را از دست نخواهید داد. با استفاده از سیستم ویپ همچنین میتوانید مخاطبان خاصی را هدف قرار داده و تبلیغات شخصیسازی شده به آنها ارائه دهید.
همه اینها تنها با یک دستگاه هوشمند مانند تلفن همراه یا کامپیوتر و یک اتصال اینترنتی پایدار در هر زمان و هر مکانی امکانپذیر است.
چرا تلفن VoIP راهکار ارتباطی مناسب برای مشاورین املاک است؟
هر تماس با یک مشاور املاک بسیار ارزشمند است و داشتن سیستمی که به آنها کمک کند تا تماسهای مشتریان را مدیریت کنند، به پیشرفت آن کسبوکار میانجامد. تلفن VoIP برای مشاورین املاک، به مشاورین در بهبود روند پاسخگویی به مشتریان کمک میکند. در ادامه به معرفی برخی از این ویژگیها میپردازیم:
سیستم تلفن گویا (IVR): در طول روز افراد زیادی ممکن است با یک مشاور املاک تماس بگیرند و بخواهند با بخشهای متعدد آن سازمان صحبت کنند. سیستم تلفن گویا روند پاسخگویی به تماسگیرندگان را تسریع میبخشد و مشتریان با استفاده از صفحه کلید، واحد مربوطه را از فهرست گویا انتخاب میکنند و مستقیما به اپراتور مربوطه متصل میشوند. در نتیجه زمان انتظار مشتریان و همچنین روند انتقال تماس در واحدهای مختلف کاهش مییابد.
موسیقی در حالت انتظار (On Hold): سیستمهای VoIP به دلیل ماهیت ابری که دارند، تماسهای شما را در هر زمان و هر مکان، در صورت عدم حضور در محل کار، به تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی شما اتصال میدهند. در نتیجه ممکن است مواقعی پیش بیاید که به کاری مشغول باشید و برای پاسخگویی به تماس به زمان نیاز داشته باشید. یک سیستم تلفن VoIP دارای ویژگی موسیقی در حالت انتظار است که میتواند اطمینان حاصل کند که مشتریان شما حداقل در زمان انتظار برای پاسخ شما، بهجای شنیدن صدای بوق، موسیقی آرامی را میشنوند.
انعطافپذیری و دسترسی بالا: سیستم تلفن VoIP مبتنی بر Hosted-PBX، ماهیتی ابری دارد و در نتیجه بدون نیاز به تجهیزات و سرور از هر دستگاه متصل به اینترنت در دسترس است. دسترسی بدون محدودیت جغرافیایی، به شما کمک میکند تا هیچ تماسی را از دست ندهید و بدون نیاز به حضور در محل کار، به مشتریان خود پاسخ دهید.
همچنین به دلیل انعطافپذیری بالای این سیستم ابری، امکان افزودن شماره داخلی برای هر یک از کارکنان وجود دارد و داخلیها بهآسانی بر روی تلفن همراه تعریف میشوند.
کاهش قابلتوجه هزینهها: تعرفه تماس سیستم تلفن VoIP در مقایسه با تعرفه روشهای سنتی بسیار کمتر است و از آنجایی که مشاورین املاک در طول روز تماسهای خروجی بسیاری دارند، استفاده از سیستم تلفن VoIP میتواند هزینههای ارتباطی را کاهش دهد.
همچنین در صورتیکه استفاده از سیستم تلفن ابری، هزینههای خرید، نگهداری و بهروزرسانی تجهیزات نیز حذف میشود و هزینههای سازمان به میزان چشمگیری کاهش مییابد.
مدیریت و بهروزرسانی آسان:
سیستم تلفن ویپ به آسانی و از طریق هر دستگاه هوشمند متصل به اینترنت در دسترس است. همچنین مدیریت تماسها و مشاهده ریزمکالمات بهآسانی از طریق پنل مدیریت انجام میشود. این ریزمکالمات و گزارش تماسها به بررسی عملکرد کمپینهای بازاریابی و عملکرد فردی هر یک از کارکنان کمک میکند.
بروزرسانی سیستم نیز به صورت لحظهای و بدون نیاز به تجهیزات و هزینه اضافه قابل انجام است.
سیستم تلفن ثابت سازمانی (VoIP) نکسفون، کلیه ویژگیها و امکانات موردنیاز یک کسبوکار را فراهم آورده است تا به سازمانها در بهبود روند پاسخگویی به مشتریان و در نتیجه پیشرفت آن سازمان کمک کند.
برای کسب اطلاعات بیشتر، فرم مشاوره رایگان را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.