مزایای دریافت سرویس اینترنت اختصاصی و تلفن سازمانی از یک شرکت ارائه‌دهنده

سرویس اینترنت اختصاصی و تلفن سازمانی

امروزه دسترسی به اینترنتی پرسرعت و سیستم تلفن ثابت سازمانی از نیازهای ضروری هر کسب‌وکاری است. کسب‌وکارها برای داشتن حضوری فعال، به مرکز تماسی با پشتیبانی بالا نیاز دارند که امروزه این سرویس تلفن با تکنولوژی VoIP و بر بستر اینترنت ارائه می‌شود. در نتیجه علاوه بر اینکه برای انجام کارهای روزانه سازمان به اینترنت نیاز است،‌ سرویس تلفن VoIP سازمان نیز به اینترنتی پایدار نیاز دارد و در صورتیکه کسب‌وکارها از پهنای باند متناسب با نیازهای سازمانی خود استفاده نکنند، در ارائه خدمات با مشکلاتی رو‌به‌رو خواهند شد.

برخی از شرکت‌ها سرویس اینترنت سازمانی و تلفن سازمانی خود را از ارائه‌دهندگان جداگانه‌ای خریداری می‌کنند، اما ترکیب کردن این دو سرویس و خرید آن از یک شرکت ارائه‌دهنده می‌تواند مزایایی را به‌همراه داشته باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی دلایلی برای ترکیب سرویس تلفن سازمانی و اینترنت سازمانی و مزایای آن بپردازیم.

آیا ترکیب سرویس تلفن سازمانی و اینترنت سازمانی مزایایی برای کسب‌وکارها خواهد داشت؟

پیش از ظهور تکنولوژی ابری، کسب‌و‌کارها مجبور بودند برای استفاده از سیستم VoIP یک ارائه‌دهنده، اینترنت سازمانی خود را نیز از همان ISP خریداری کنند. امروزه سیستم تلفن ابری این محدودیت را برطرف کرده است و سازمان‌ها با هر اینترنتی می‌توانند به تماس‌های سازمانی خود دسترسی داشته باشند. اما ترکیب کردن سیستم تلفن سازمانی و اینترنت سازمانی و خریداری آن از یک ارائه‌دهنده خدمات یکسان، مزایایی را به‌دنبال خواهد داشت که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

تلفن ابری نکسفون

۱. کاهش هزینه‌های سازمانی

در تجارت، ترکیب و یکپارچه‌سازی سرویس‌ها معمولاً به معنای صرفه‌جویی در هزینه است. بیشتر فروشندگان برای مشتریانی که بیش از یک سرویس خریداری می‌کنند، تخفیف‌های ویژه‌ای را ارائه می‌دهند و صنعت ارتباطات از راه دور و اینترنت نیز غالباً از این قاعده مستثنا نیست. بیشتر مشتریان در صورت خرید خدمات اینترنتی و تلفنی خود از یک ارائه دهنده، به میزان قابل‌توجهی در هزینه‌های سازمانی خود صرفه‌جویی خواهند داشت.

علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های سخت‌افزاری در ارتباطات تلفنی، احتمال صرفه‌جویی در هزینه‌های نرم‌افزاری نیز وجود دارد. تلفیق سرویس تلفن و اینترنت، در مواردی مانند عدم نیاز به نیروی IT متخصص، راه‌اندازی سریع، صورت‌حساب انعطاف‌پذیر، مقیاس‌پذیری و قابلیت ‌تغییر بالا، افزایش بهره‌وری و افزایش اعتماد مشتریان، به کسب‌وکارها کمک می‌کند.

۲. واحد پشتیبانی یکسان

وقتی سرویس تلفنی مبتنی بر اینترنت شما دچار مشکل شود، با چه کسی تماس می‌گیرید؟ از آنجا که VoIP برای انتقال بسته‌های صوتی به اتصال اینترنت متکی است، این مشکل می‌تواند هم از سمت ارائه‌دهنده اینترنت سازمانی و هم ارائه‌دهنده تلفن سازمانی شما ایجاد شده باشد. در نتیجه وقتی این سرویس‌ها را از دو ارائه‌دهنده گرفته باشید، ایجاد هماهنگی و رفع سریع مشکل ممکن نخواهد بود. مثلا ممکن است برای داشتن تماس‌هایی با کیفیت بالا، به ارتقای پهنای باند نیاز باشد و هماهنگی‌های لازم جهت ارتقا و به‌روزرسانی سیستم زمانبر خواهد بود. اگر سرویس پهنای باند و اینترنت سازمانی را از یک شرکت خریداری کنید، به آسانی می‌توانید تغییرات موردنیاز سازمان را در سرویس‌ها اعمال کنید و همچنین پشتیبانی هر دو سرویس به‌طور یکجا صورت می‌گیرد که به روند رفع مشکل سرعت خواهد بخشید.

۳. مسئولیت‌پذیری و عیب‌یابی سریع

شما به عنوان یک کسب‌وکار حرفه‌ای، ارزش پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری را می‌دانید. وقتی اشتباهی انجام دهید که بر همکاران یا مشتریان شما تأثیر بگذارد، ضروری است که برای درست کردن آن، اشتباه خود را بپذیرید،‌ عذرخواهی کنید و در جهت بهبود شرایط تلاش کنید.

اما این اشتباه ممکن است همیشه از سمت شما نباشد و شرکت ارائه‌دهنده اینترنت یا تلفن سازمانی شما دچار مشکل شده باشد. اگر مشتریان شما به هر دلیلی نتوانند با تلفن سازمانی شما تماس بگیرند یا با کیفیت پایین صدا روبه‌رو شوند، اعتبار کسب‌وکار و وفاداری مشتریان نسبت به شما کاهش می‌یابد. وقتی سرویس اینترنت و تلفن شما هر دو از یک ارائه‌دهنده خریداری شده باشد، دیگر احتمال طفره رفتن و مقصر دانستن دیگری وجود ندارد و شرکت ارائه‌دهنده این مشکل را تماما بر عهده می‌گیرد و عیب‌یابی در جهت بهبود هر‌چه سریع‌تر مشکل انجام می‌گیرد.

۴. ارائه خدمات با کیفیت بهتر

بسیاری از کسب‌وکارها معتقدند که بستن قرارداد با یک ارائه‌دهنده سرویس تلفن و اینترنت سازمانی، تضمینی بر کیفیت بالای خدمات نیست. عوامل متعددی بر کیفیت این سرویس‌ها تاثیر می‌گذارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حداقل الزامات نظارتی بر FCC
  • استفاده از پهنای باند اشتراکی و فروختن آن با نام اینترنت اختصاصی سازمانی
  • عدم دسترسی و کنترل فروشندگان بر سرویس‌های ارائه شده
  • عدم محافظت از امنیت سیستم در مقابل کلاهبرداران
  • شخصی‌سازی محدود یا عدم امکان شخصی‌سازی سرویس برای برآورده کردن نیازهای ارتباطی مشتری

در نتیجه پیش از انتخاب شرکت ارائه‌دهنده خدمات، لازم است به تمام موارد ذکر شده توجه کرد و پس از بررسی بهترین ارائه‌دهنده را انتخاب کرد.

شرکت داده‌پردازی رسپینا به عنوان بزرگترین اپراتور FCP در حوزه‌ سرویس پهنای باند اختصاصی (اینترنت سازمانی)، اینترنتی با پوشش سراسری و با کیفیت را در سراسر ایران ارائه کرده است. رسپینا با ارائه سرویس پهنای باند اختصاصی این امکان را برای کسب‌وکارها فراهم  آورده است تا بدون محدودیت حجمی و سرعتی از اینترنتی با کیفیت و پایداری بالا بهره‌مند شوند و به‌آسانی بتوانند نیازهای سازمانی خود را برطرف نمایند.  همچنین سرویس تلفن ثابت سازمانی نکسفون،‌ محصول دیگری از رسپینا است که با دو راهکار پرو مبتنی بر ابر (Hosted PBX) و راهکار پرایم مبتنی بر سیپ‌ترانک، تلفن سازمانی یکپارچه‌ای را برای کسب‌وکارها فراهم آورده است.

استفاده از پهنای باند اختصاصی رسپینا و سرویس تلفن سازمانی نکسفون، علاوه بر یکپارچه کردن نیازهای ارتباطی سازمان، سرویسی با کیفیت و با پشتیبانی ۲۴ ساعته را به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید با ارائه خدمات با کیفیت، رضایتمندی و وفاداری مشتریان را جلب کنید.

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *