چرا مرکز تلفنی ابری (cloud call center) یک انتخاب مناسب برای سازمان‌هاست؟

مرکز تلفنی ابری

مرکز تلفنی ابری (cloud call center) می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای پشتیبانی مشتریان و ارتباطات در سازمان باشد که با آن می‌توانید از تماس صوتی، فکس اینترنتی و امکانات متعدد دیگر را دریافت کنید و پشتیبانی بهتری به مشتریان خود ارائه دهید.

مرکز تلفنی ابری (cloud call center) که مخفف آن CCaaS است تقریباً همه تعاملات و تماس‌های ورودی و خروجی سازمان را پشتیبانی می‌کند. سیستم عامل‌های مرکز تماس ابری بر روی یک ارائه دهنده ابر ساخته و میزبانی می‌شوند و تیم‌های پشتیبانی مشترکین و نمایندگان را از طریق صدا، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، چت و کانال‌های دیگر به مشتریان متصل می‌کنند. علاوه بر این همانطور که در مقاله قبلی بیان نمودیم مرکز CCaas به‌راحتی و با دانش لازم می‌تواند امنیت داده‌های خود را تضمین نماید.

تلفن ثابت ابری یک گزینه عملی و استراتژیک برای مشاغل است تا با دسترسی به ابزارها و خدمات مورد نیاز برای برقراری ارتباط مؤثر در دنیای وب، رویکرد خود را برای ادامه روند کسب‌وکارشان تغییر دهند. با این مقدمه در این مقاله قصد داریم تا مزیت‌های استفاده از مرکز تلفنی ابری را شرح دهیم.

اگرچه سازمان شما سالهاست که از فناوری تلفن سنتی استفاده می‌کند و ممکن است که این فناوری تا حد زیادی نیاز شما را برطرف کند ولی با پیشرفت فناوری و افزایش انتظارات مشتریان دیگر نیاز به یک سیستم جدید و به روز خواهید داشت.

تفاوت‌های مرکز تلفنی سنتی با مرکز تلفنی ابری

مشاغل معمولاً از مراکز تماس برای فروش و پشتیبانی فروش استفاده می‌کنند. در مرکز تماس سنتی برای پاسخگویی به مشتریان حتماً باید افرادی در محل شرکت حضور داشته باشند تا پاسخگوی تماس صوتی مشتریان از طریق تلفن باشند و از همه مهم‌تر آن‌ها برای پاسخگویی به همه مشتریان باید تعداد زیادی خط تلفن داشته باشند تا در صورت مشغول بودن یک خط، مشترک با خط‌های دیگر تماس بگیرد که خرید خط، هزینه مکالمات، استخدام نیرو باعث می‌شود هزینه‌های سازمان بسیار افزایش یابد. همچنین مراکز تلفنی سنتی مبتنی بر سخت‌افزار است، به عبارت دیگر در یک مرکز تماس سنتی، کلیه سخت‌افزارها، نرم‌افزارها و زیرساخت و به‌روزرسانی و نگهداری همه موارد از سرورها گرفته تا پشتیبانی و یکپارچه‌سازی آن‌ها هزینه‌بر خواهد بود.

ما برای راحتی کار به سازمان‌ها استفاده از Hosted PBX را پیشنهاد می‌کنیم که  مرکز تلفن ابری تحت شبکه را در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد. در این نوع سرویس میزبانی توسط سرویس‌دهنده VoIP صورت می‌گیرد. این راه‌حل مبتنی بر تکنولوژی Cloud (ابر) است و سرور سمت ارائه‌دهنده خدمات است.

دسترسی به این مرکز تلفن، نیازمند اتصال به اینترنت است ولی در مقابل به هیچ‌گونه سخت‌افزاری نیاز ندارد و این امکان را به کسب‌وکارها می‌دهد تا افراد بتوانند علاوه بر تماس صوتی از امکاناتی مانند: کنفرانس صوتی، صف تماس، تلفن گویا، فکس اینترنتی و …. استفاده نمایند و همین مزایا باعث می‌شود تا هزینه‌های سازمان کاهش پیدا کند و قابلیت رسیدگی به حجم بالای تماس‌ها، امکان دسترسی و مقیاس‌پذیری، گزارش‌گیری و ضبط تماس و … را داشته باشند. به همین خاطر شرکت‌های بیشتری ترجیح می‌دهند مراکز تماس خود را مدرن کرده و در مراکز ارتباطی مبتنی بر ابر خدمات خود را ارائه دهند.

با استفاده از یک بستر مرکز تلفنی ابری، می‌توانید خدمات موثرتری را در زمینه فروش و بازاریابی اجرا کنید زیرا  این امکان را به شما می‌دهد تا پاسخگوی مشتریان باشید. همچنین می‌توانید به لطف دسترسی آسان با دستگاه تلفن همراه، تبلت، لبتاپ و…در هر جایی که هستید با ابزارها و برنامه‌های موجود تجاری خود متصل و مشکلات مشتری را سریع‌تر حل کنید.

چه عواملی  را باید قبل از مراجعه به یک ارائه‌دهنده مرکز تلفنی ابری در نظر بگیرید.

از آنجایی که می‌خواهید مرکز تماس خود را به فضای ابری منتقل کنید، مهم‌ترین چیزی که باید بررسی کنید این است که سیستم شما اکنون کاملاً از طریق اینترنت اجرا می‌شود. این بدان معنی است که اینترنت و پهنای باند شما ممکن است افزایش یابد. پس ابتدا یک ارائه‌دهنده اینترنت سازمانی مناسب برای کسب‌وکارتان انتخاب نمایید و اگر آماده انتخاب فناوری مرکز تماس خود هستید در اینجا چند مورد وجود دارد که باید هنگام تحقیق در نظر بگیرید.

  1. سیاست امنیتی و حفظ حریم خصوصی داده‌های مشتری را بررسی نمایید و در مورد سیاست‌ها و رویه‌هایی که برای محافظت از داده‌های شما در نظر گرفته‌اند، سؤال کنید.
  2. امکانات سرویس تلفن ابری شرکت ارائه‌دهنده را بررسی کنید تا مطابق با نیازهای شما باشد.
  3. حتما از یک شرکت ارائه‌دهنده که مجوز FCP دارد سرویس دریافت کنید.
  4. نظرات و بررسی‌های مشتریان شرکت ارایه‌دهنده را مطالعه نمایید.
  5. گزینه‌های “پشتیبانی مشتری” را بررسی کنید.
مشاوره تلفن ابری نکسفون

مزیت استفاده از مرکز تلفنی ابری (cloud call center)

مراکز تماس ابری این امکان را در اختیار کارکنان سازمان‌ها قرار داده است که در هر کجا که هستند، همیشه در دسترس باشند و این امر باعث شده  تلفن ابری برای افرادی که از راه دور کار می‌کنند یا دائم در سفر هستند، به گزینه مناسبی تبدیل شود. علاوه بر این از مزیتهای مهم مرکز تلفنی ابری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راه‌اندازی آسان و ارزان

از ویژگی‌های مهم CCaas این است که بعد از انتخاب ارائه‌دهنده و خرید سرویس، شما کمتر از 24 مجهز به تلفن ابری خواهید شد و بدون نیاز به نصب و نگهداری از تجهیزات با یک سرشماره و چندین داخلی و همزمانی می‌توانید به مشتریان خود خدمت‌رسانی نمایید.

  • تلفن گویا و صف تماس

از مزیت بسیار مهم و پر اهمیت سرویس تلفن ابری،  تلفن گویا یا Interactive Voice Response (IVR) است که یک سیستم تلفنی خودکار با قابلیت مسیریابی تماس است. با قابلیت IVR می‌توانید متناسب با بخش‌های مختلف سازمان و انواع خدمات قابل‌ارائه، سیستم تلفن گویای شرکت خود را با صدا و پیام دلخواهتان تنظیم کرده تا زمانی که مشترکین با شما تماس می‌گیرند به‌راحتی بتوانند با کمترین زمان انتظار با شما ارتباط برقرار نمایند که این امر باعث حس رضایت مشتری از تماس راحت با شما خواهد بود. این بدان معناست که مشتریان شما پاسخ‌های خود را سریع‌تر دریافت می‌کنند و نمایندگان می‌توانند کارایی بیشتری داشته باشند.

  • کاهش هزینه با انتخاب تلفن‌های سازمانی ثابت (ابری)

فناوری‌های Hosted PBX اغلب بهترین راه‌حل برای کاهش هزینه است. رایانش ابری یک رویکرد جدید برای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و گامی منطقی در مسیر استفاده بهتر از منابع است.  به عبارت ساده‌تر، رایانش ابری به معنای ذخیره و دسترسی به داده‌ها از طریق اینترنت به جای سخت‌افزارهای پیچیده و سرور است. همین حذف سخت‌افزار پیچیده و سرور، قابلیت توسعه‌پذیری و مقیاس‌پذیری را برای سازمان فراهم می‌آورد و بنابراین برای راه‌اندازی یا نگهداری از آن‌ها نیازی به پیمانکاران و پرسنل ندارید و ارائه‌دهنده خدمات شما از همه امور مراقبت می‌کند.

تلفن ابری نکسفون پرو مبتنی بر فناوری Hosted PBX بوده و به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا با خرید یک سرشماره ثابت، ظاهری حرفه‌ای به کسب‌وکار خود بدهند. این تلفن ابری بسیار مقیاس‌پذیر بوده و در صورت رشد و تغییر در سازمان، می‌توان تعداد داخلی‌ها را به‌آسانی از طریق پنل مدیریتی نکسفون تغییر داد. نکسفون پرو از طریق پنل تحت وب و اپلیکیشن موبایل قابل‌دسترسی است و کارمندان می‌توانند داخلی خود را بر روی تلفن همراه خود تنظیم کرده و به تماس‌های سازمانی در هر مکان و هر زمان پاسخ بدهند.

همچنین این سرویس تلفن VoIP امکانات متعدد دیگری مانند تلفن گویا (IVR)، فکس آنلاین،‌ صندوق صوتی، سیستم گزارش‌گیری تماس‌ها و … را نیز به صورت رایگان در اختیار مشترکین خود قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که تعرفه تماس نکسفون کمتر از تعرفه سایر اپراتورها بوده و علاوه بر مزایا و امکاناتی که ارائه می‌کند، هزینه‌های کسب‌وکارها را نیز به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید فرم مشاوره رایگان را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *