آیا برای شما پیش آمده است که مشتریانتان برای ارتباط تلفنی با شما با مشکل روبرو شوند و یا تماسها را به دلیل عدم حضور در دفترکار از دست داده باشید؟ امروزه تکنولوژی VoIP، ابزارهای مختلفی مانند سیستم تلفن گویا (IVR) و نرم افزار اختصاصی مرکز تماس را برای اطمینان از پاسخگویی به مشتری توسط واحد مربوطه فراهم آورده است. اما در مواقع اضطراری مانند دوران شیوع کرونا که بسیاری از مشاغل به دورکاری روی آوردهاند، چگونه میتوان تماسهای سازمانی را بدون محدودیت مکانی مدیریت کرد؟
قابلیت انتقال تماس از راه دور، که از آن با عنوان RCF یاد میشود، به مدیران و کارمندان این امکان را میدهد تا به سرعت تماسها را به شمارههای جدید ارسال کنند و به تماس مشتریان همیشه پاسخ داده شود. به یاد داشته باشید، هر تماس از دست رفته میتواند فرصت از دست رفته کسبوکار شما باشد. بنابراین برای اینکه بتوانید فعالیتهای سازمانی خود را ادامه دهید، لازم است قابلیت انتقال تماس (Call Forwarding) در تلفنهای VoIP را بکار ببرید را بتوانید در هر زمان و هر مکان به تماسهای سازمانی خود دسترسی داشته باشید.
انتقال تماس از راه دور چیست؟
انتقال تماس از راه دور به کسبوکارها کمک میکند تا به آسانی شماره تلفن سازمانی را بر روی شماره جدیدی مانند شماره تلفن همراه کارمندان تنظیم کنند تا کارمندان بتوانند از هر مکانی به تماسهای مشتریان پاسخ دهند. این قابلیت به مشاغل کمک میکند تا در هر زمان و هر مکان در دسترس باشند و رضایت مشتریان را به دنبال خواهد داشت.
هنگامی که کسبوکار شما به یک سیستم تلفن کارآمد با قابلیت انتقال تماس مجهز شود، حتی اگر تعداد کارمندان حاضر در دفاتر شما محدود باشد، هیچ تماسی را از دست نخواهید داد چرا که در صورت عدم پاسخگویی یک اپراتور، تماس به اپراتور دیگری منتقل میشود.
انتقال تماس چه مزایایی برای کسبوکارها دارد؟
قابلیت انتقال تماس (Call Forwarding) برای کسبوکارهای کوچک و استارتاپها که ممکن است نیروی دورکار داشته باشند و همچنین کسبوکارهای بزرگی که در نقاط مختلف کشور دارای شعب و دفاتر هستند، بسیار کارآمد است. این امر به این دلیل است که انتقال تماس، در دسترس بودن تجارت شما را افزایش داده وعملکرد سازمان در پاسخگویی به مشتریان را بدون پرداخت هزینه اضافه برای استفاده از سختافزارها و تجهیزات افزایش میدهد.
در ادامه به بررسی مزایای انتقال تماس برای کسبوکارها میپردازیم:
دسترسی همیشگی مشتریان
ارسال تماس، راهکاری مطمئن برای اطمینان از این است که مشتریان شما همیشه به شما دسترسی دارند. حتی وقتی کارمندان از محل کار خارج شدهاند یا دفتر بسته است، تماسهای ورودی به مرکز تماس یا دفتر دیگر شما ارسال میشود، یا تماسها مستقیماً به دستگاههای متصل به اینترنت کارمندان مانند کامپیوتر یا تلفن همراه آنها با استفاده از فناوری VoIP هدایت میشوند.
شما با استفاده از قابلیت انتقال تماس (Call Forwarding) در سیستم تلفن ویپ، قوانینی را برای انتقال تماس تعیین کنید. به عنوان مثال، میتوانید تماسهای دریافتی را بهگونهای تنظیم کنید که بین ساعتهای ۸ صبح و ۶ بعد از ظهر به دفترکار شما هدایت شوند و در هر زمان دیگری بهطور خودکار به تلفن همراه یا سیستم کامپیوترتان در منزل منتقل شوند. شما همچنین میتوانید بطور خودکار تماسهای ورودی را به صندوق صوتی خود در زمانهای معینی مانند زمان استراحت ناهار یا بعد از اتمام ساعت کاری منتقل کنید.
پاسخگویی مناسب به مشتریان
یکی دیگر از ویژگیهای انتقال تماس در سیستم تلفن VoIP این است که مشتریان خارجی با انتخاب زبان خود، بدون نیاز به شمارهگیری، مستقیما به اپراتور آشنا با آن زبان منتقل میشوند.
همچنین در صورتیکه تماسگیرنده به مکالمه با واحد دیگری نیاز داشته باشد، بهراحتی میتوانید او را به داخلیهای دیگری حتی در سایر دفاتر خود منتقل کنید. در تمام روند انتقال تماس از راه دور، تماسگیرنده نیاز به هیچ شمارهگیری ندارد و حتی متوجه نخواهد شد که به طبقه و یا حتی شعبه دیگری منتقل شده است.
انعطافپذیری بالا
ارتباطات تجاری یکی از مهمترین مسائل در هر کسبوکاری است. سازمانها با مشتریان از طریق تلفنهای رومیزی، تلفنهای هوشمند، پنل تحت وب در ویندوز و macOS و اپلیکیشن گوشیهای هوشمند با مشتریان خود در ارتباط هستند. انتقال تماس از راه دور به راحتی در هر یک از این فناوری های ارتباطی، حتی در تلفن ثابت در دسترس است.
این انعطافپذیری در دسترسی به تماسهای سازمانی، به شما این فرصت را میدهد تا به راحتی با اتصال به اینترنت، از طریق لپتاپ، تبلت و تلفن همراه در هر مکانی که هستید، به تماسهای کاری پاسخ دهید.
عدم نیاز به سختافزار جدید
امروزه بسیاری از کسبوکارها و بهویژه استارتاپها از سیستم تلفن VoIP بر بستر فناوری Hosted PBX استفاده میکنند. این سرویس مبتنی بر ابر بوده و به تجهیزات و سرور نیازی ندارد.
بسیاری از ارائهدهندگان سیستم تلفن سازمانی ابری، قابلیت تماس از راه دور را بهصورت رایگان ارائه میدهند. بنابراین تمام تنظیمات موردنیاز در سمت ارائهدهنده خدمات وجود دارد و شما برای افزودن امکانات جدید مانند انتقال تماس نیازی به نصب سختافزار جدید ندارد.
دسترسی به امکانات متعدد تماس بدون نیاز به تجهیزات و سرور، از مزیتهای اساسی این فناوری است که علاوه بر کاهش هزینههای ارتباطی سازمان، ارتباط شما با مشتریان را بهروز و آسان میکند.
سرویس تلفن نکسفون پرو، اولین تلفن ثابت سازمانی ابری در ایران است که امکانات متعددی را با هزینهای مقرون بهصرفه و تعرفهای پایینتر از روشهای سنتی، در اختیار کسبوکارها قرار داده است. تلفن ابری نکسفون، به تجهیزات و سرورهای گرانقیمت نیاز ندارد و با حذف محدودیتهای جغرافیایی، بهترین انتخاب برای کسبوکارهایی است که دارای شعب و دفاتر در نقاط مختلف کشور هستند. از امکانات متعدد نکسفون میتوان به صف تماس، تلفن گویا (IVR)، فکس آنلاین، انتقال تماس (Call Forwarding)، کنفرانس صوتی، تعریف روز و ساعات کاری، صندوق پستی صوتی و … اشاره کرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان، این فرم را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.