سیستمهای تلفن ابری از پروتکل Voice over Internet (VoIP) برای برقراری تماسهای تلفنی از طریق اینترنت استفاده میکنند. یکی از ویژگیهای خدمات تلفن سازمانی در فضای ابری تماس کنفرانسی است به طوریکه در حال حاضر تماس کنفرانسی به یکی از اصلیترین ویژگیهای سیستمهای تلفنی مدرن تجاری تبدیل شده است.
تماس کنفرانسی یک تماس تلفنی ویژه با چند شرکتکننده است که از طریق پنل تماس کنفرانس به طور یکپارچه به یکدیگر متصل میشوند. خدمات کنفرانس صوتی را میتوان به صورت برنامهریزیشده یا بدون رزرو با کمک اپراتور انجام داد. در ضمن با استفاده از فناوری Voice over Internet Protocol (VoIP)، تماسگیرندگان میتوانند با تلفن همراه، تلفن ثابت یا رایانه خود جلسهای را تشکیل دهند.
چرا کنفرانس صوتی برای مشاغل مفید هستند؟
قبل از سرمایهگذاری و روی آوردن به این نوع فناوری، شرکتها باید کاملاً درک کنند که VOIP چیست و چگونه میتواند برای تجارت آنها سودمند باشد. از آنجایی که قابلیت اطمینان در مورد یک تجارت و توانایی آن برای ارتباط با کارمندان و سایر مشاغل بسیار مهم است، بههمین خاطر مشاغل با سرعت، تلفنهای ثابت سنتی خود را حذف و تلفنهای ثابت ابری را جایگزین میکنند تا بتوانند با همکاران و مشتریان خود راحتتر در ارتباط باشند.
همانطور که میدانید جلسات حضوری به زمان، مکان و هزینه نیاز دارد و کنفرانس صوتی یک روش عالی است تا مشتریان بتوانند بهراحتی در عرض چند دقیقه یک جلسه صوتی بدون نیاز به مکان و هزینه تشکیل دهند و از تماسهای خارجی مانند مشتریان، تأمین کنندگان یا تماس داخلی مانند همکاران، مدیران و … دعوت کنند، روی خط قرار بگیرند تا مشکلات را حل کنند و در مورد پروژهها بحث کنند.
نحوه تنظیم کنفرانس صوتی تلفنی در تلفن ابری نکسفون
سیستمهای تلفنی VoIP برای هر نوع مشاغلی که به اینترنت دسترسی دارند مناسب هستند. به عنوان مثال بسیاری از دانشگاهها به سیستمهای VoIP روی آوردهاند. مشاغلی که به طور مکرر با مشتریان و مشاغل دیگر در سراسر کشور یا سراسر جهان تماس میگیرند، ممکن است به دلیل صرفهجویی در هزینههای مرتبط با آنها، از این سیستمها استفاده کنند.
در همین راستا رسپینا توانسته تا با ارائه خدمات نکسفون به مشتریان، کمک شگرفی به کسبوکار مشتریان خود کند. ارائه کنفرانس صوتی در خدمات نکسفون باعث کاهش هزینههای کلی میشود که خود یکی از مزایای اصلی استفاده از سرویس نکسفون در مقابل تلفنهای سنتی است. همچنین ویژگیهای اضافی خدمات کنفرانس صوتی در نکسفون شامل گزینههایی برای ضبط تماسهای کنفرانس صوتی، پرسش و پاسخ شرکتکنندگان است.
از آنجایی که خدمات نکسفون در دو نوع پرو و پرایم قابل ارائه است به همین جهت تعداد افرادی که امکان حضور در کنفرانس صوتی را در این خدمات دارند، بسته به نوع نکسفون میتواند متفاوت باشد.
در سرویسهای مربوط به نکسفون پرو میتوان با گرفتن شماره *8 حداکثر سه نفر را برای کنفرانس صوتی روی خط بیاوریم. با تماس سه طرفه، شما به صورت دستی با هر یک از شرکتکنندگان تماس میگیرید تا آنها را به یک تماس اضافه کنید. تماسها از طریق سیستم تلفنی مستقیماً به تلفن میزبان متصل میشوند. در تلفنهای سیسکو شخص اول این امکان را دارد تا با گزینهای با نام Conference نفر دوم را با گرفتن شماره تماس آن که میتواند داخلی همکاران، شماره ثابت یا شماره همراه کاربران باشد، با زدن گزینه Join به این جلسه ملحق نماید و نفر بعدی هم با همین روش به جلسه اضافه گردد. اما در صورتی که سرویس مشترکین نکسفون پرایم باشد با توجه به اینکه سرور سمت مشترک میباشد و دسترسیهای مربوطه را خود آنها تنظیم میکنند، میتوانند بیشتر از سه نفر امکان کنفرانس تلفنی را طبق توضیحات بالا داشته باشند.
مزایای کنفرانس صوتی تلفنی در نکسفون عبارتند از:
- امکان برقراری کنفرانس تلفنی بین چندین نفر
- قابلیت ضبط تماس در کنفرانس تلفنی در نکسفون
- کیفیت صدای بالا در کنفرانس تلفنی نکسفون
- حداقل زمان لازم برای ایجاد تماس کنفرانسی با دیگران
- هزینه بسیار کم استفاده از نکسفون
همچنین نرخ مکالمه با نکسفون در جدول ذیل آمده است. در کنار این امر هزینه تماس و کنفرانس داخل شبکهای نکسفون با نکسفون نیز رایگان محاسبه میشود. در کنار اینها کلیه کنفرانسهای صوتی تلفنی بین شعب و دفاتر مختلف یک کسبوکار و از داخل سازمان با نیروهای دورکار در سراسر کشور رایگان است، که این موضوع نیز بسیاری از هزینههای تلفن سازمان را کاهش خواهد داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از سرویس نکسفون پرو و تعرفه آن، فرم مشاوره رایگان را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.