چگونه می‌توان از سیستم VoIP برای بهبود استراتژی بازاریابی استفاده کرد؟

چگونه می‌توان از سیستم VoIP برای بهبود استراتژی بازاریابی استفاده کرد؟

محبوبیت تکنولوژی VoIP به‌سرعت در حال افزایش است و کسب‌وکارهای زیادی به این تکنولوژی روی آورده‌اند. در سال‌‌های اخیر، فروش سیستم‌های VoIP رشد بسیاری داشته است و به یک سیستم ارتباطی پایدار و جایگزینی مناسب برای سیستم‌های تلفنی سنتی تبدیل شده است. سیستم VoIP با مزایای تجاری که دارد، می‌تواند به بهبود استراتژی بازاریابی نیز کمک کند. در این مقاله به بررسی مزایای تجاری سیستم VoIP و چگونگی بهبود استراتژی بازاریابی با استفاده از این سیستم می‌پردازیم.

مزایای تجاری استفاده از سیستم VoIP

شرکت‌های بسیاری در سراسر جهان سیستم ویپ را به عنوان روش برقراری ارتباط با مشتریان خود انتخاب می‌کنند. VoIP در مقایسه با خطوط مخابرات سریع و آسان نصب می‌شود و گزینه‌ای ارزان و آسان برای کسب‌وکارها به‌شمار می‌رود. VoIP همچنین به دلیل مقیاس‌پذیری بالا، برای شرکت‌هایی که همواره در حال تغییر هستند، مناسب بوده و به‌ راحتی قابل تنظیم و سفارشی‌سازی است که می‌تواند موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های هنگفت شود. مقیاس‌پذیری سیستم VoIP به این معنی است که می‌توانید تغییرات خود را فورا در سیستم ایجاد کنید، چرا که VoIP به زیرساخت‌های فیزیکی یا سیم وابسته نیست.

تلفن ثابت سازمانی نکسفون

سیستم VoIP چگونه می‌تواند مولفه‌های بازاریابی سازمان شما را ارتقا بخشد؟

سیستم VoIP مزایای بسیاری دارد، اما دقیقا چگونه می‌توان از سیستم تلفن VoIP برای بهبود استراتژی بازاریابی استفاده کرد؟ در ادامه مزایا و امکانات VoIP برای ایجاد استراتژی‌های بهتر و موثرتر بازاریابی آورده شده است.

  1. افزایش رضایت مشتریان

یک تکنولوژی مفید، زندگی مردم را آسان‌تر می‌کند. سیستم VoIP با ارائه قابلیت‌هایی مانند پاسخگویی خودکار (IVR) و صف تماس، رضایت مشتریان را بهبود می‌بخشد، چرا که این امکانات باعث می‌شود تا مشتریان زمان کمتری را پشت خطوط تلفن سازمان منتظر بمانند و به‌سرعت به واحد مربوطه منتقل می‌شوند و به آن‌ها پاسخ داده شود. VoIP تمام جنبه‌های رسیدگی به تماس‌ها، از جمله تماس‌های ورودی در ساعات غیرکاری را مدیریت می‌کند.

بهره‌مندی از یک سیستم VoIP کاربرپسند و کارآمد، تصویری حرفه‌ای از کسب‌وکار شما در ذهن مشتریان ایجاد می‌کند. همچنین حضور دائمی و مثبت کسب‌وکار شما در بازار رقابتی را فراهم می‌کند. داشتن یک سیستم VoIP کاملاً یکپارچه، راهکار مؤثرتری برای اطمینان از رضایت مشتری ارائه می‌دهد.

  • ارائه ارتباطات یکپارچه

استفاده از سیستم VoIP به شما و کارمندان این امکان را می‌دهد تا از طریق چت سازمانی، تماس صوتی و تصویری، ایمیل، فکس آنلاین و غیره به‌صورت یکپارچه با مشتریان در تماس باشید. ارائه ارتباطات یکپارچه می‌تواند منجر به افزایش رضایت مشتری شود زیرا افراد به‌آسانی قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر هستند.

  • کاهش هزینه‌های سازمانی و دسترسی نامحدود

در شرایطی که بسیاری از کسب‌وکارها به دلایل متعدد به دورکاری و استخدام نیروهای دورکار (فریلنسر) روی آورده‌اند، استفاده از فناوری که ارتباطات را تسهیل بخشد، امری ضروری است. سیستم VoIP مبتنی بر تکنولوژی Hosted PBX به‌آسانی از طریق تلفن همراه و یا پنل تحت وب در دسترس است و در نتیجه کارمندان می‌توانند از هر مکان و با هر دستگاه متصل به اینترنت، به تماس‌های سازمانی خود دسترسی داشته باشند.

تعرفه‌های تماس سیستم تلفن ویپ در مقایسه با تلفن‌های سنتی بسیار کم‌تر است و هزینه تماس‌های داخلی و بین شعب یک سازمان، رایگان است. در سیستم تلفن VoIP مبتنی بر Hosted PBX، به دلیل ابری بودن، به تجهیزات و سرورهای گرانقیمت نیازی نیست. در نتیجه هزینه‌های سازمان به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.

به حداقل رساندن هزینه‌ها و افزایش دسترسی، به رشد کسب‌وکارها کمک می‌کند. VoIP به شما امکان می دهد تا در هر کجا که هستید با مشتریان و همکاران خود ارتباط برقرار کنید. تنها نیاز این سیستم، اتصال به اینترنت است.

  • ارزیابی میزان موفقیت تبلیغات

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مفید سیستم VoIP از نظر بازاریابی، توانایی اندازه‌گیری موفقیت در هر کمپین تبلیغاتی است.

با ایجاد شماره‌ تماس‌های مختلف برای هر کمپین‌، می‌توانید با ردیابی تعداد تماس به هر شماره، به‌راحتی تعیین کنید که کدام تبلیغات موفق‌تر بوده است و کدام‌یک از این تماس‌ها منجر به فروش شده‌اند. با در نظر گرفتن هزینه پایین سیستم VoIP و مزایای متعددی که دارد، می‌توان به ضرورت بهره‌مندی از سیستم تلفن VoIP در هر کسب‌وکاری پی برد.

  • افزایش نرخ تبدیل با تعامل بیشتر

تحقیقات نشان می‌دهد که تعامل با مشتریان نرخ تبدیل به مراتب بالاتری را نسبت به یک کمپین ایمیلی ارائه می‌دهد. درک این مسئله دشوار نیست چرا که مردم تعامل با انسان را ترجیح می‌دهند. ممکن است ارسال ایمیل به هزاران گیرنده از نظر هزینه مقرون به‌صرفه به نظر برسد، اما هیچ تضمینی برای خوانده شدن تمام آن ایمیل‌ها وجود ندارد.

سیستم VoIP روشی کم هزینه‌ و بدون نیاز به تجهیزات در محل یا نصب خط را برای تماس با مشتریان در سراسر کشور ارائه می‌دهد. سیستم VoIP همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا با استفاده از شماره تلفن‌های محلی، بازارهای خاصی را در هر نقطه کشور هدف قرار دهید. بازاریابی با برقراری ارتباط شخصی‌تر با مشتری می‌تواند به افزایش نرخ تبدیل محصولات یا خدمات شما منجر شود.

  • بهبود قابلیت اطمینان خطوط تلفن

همه‌گیری اینترنت Wi-Fi و در دسترس بودن اینترنت همراه نشان می‌دهد که خطوط تلفن ثابت به سرعت در حال منسوخ شدن هستند. تا زمانی که یک اتصال اینترنتی ثابت وجود داشته باشد، VoIP نسبت به تلفن‌های ثابت که مستعد قطع اتصال ناگهانی هستند، بسیار مطمئن‌تر است. قابلیت اطمینان به معنای خدمات بهتر مشتری است و می‌تواند برای شما چه در مورد مشتریان جدید و چه مشتریان فعلی کسب‌وکارنتان سودمند باشد.

VoIP، توانایی خود را در سازگاری با چشم‌انداز و اهداف تجاری نشان داده است و روز‌به‌روز در حال پیشرفت است. مشاغل بزرگ و کوچک در حال روی آوردن به VoIP به عنوان یک سیستم ارتباطی مقرون به‌صرفه و مدرن هستند، چرا که سیستم VoIP راهکارهای موثری را برای بهبود استراتژی‌ بازاریابی ارائه می‌کند.

نکسفون با دو راهکار نکسفون پرایم و نکسفون پرو، سیستم تلفن اینترنتی ویپ را به کسب‌وکارها ارائه نموده است. نکسفون پرایم مبتنی بر فناوری سیپ ترانک (SIP Trunk)، مناسب‌ترین انتخاب برای کسب‌وکارهایی است که از پیش به تجهیزات ویپ مجهز بوده و به‌دنبال کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری سیستم ارتباطی سازمان خود هستند. از طرف دیگر، نکسفون پرو مبتنی بر فناوری Hosted PBX بوده و به دلیل ابری بودن، بهترین انتخاب برای کسب‌وکارهای کوچک و استارتاپ‌هایی هست که می‌خواهند بدون صرف هزینه هنگفت‌، از تمامی خدمات و امکانات یک سیستم تلفن VoIP بهره‌مند شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفا فرم مشاوره رایگان را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *