آیا سرویس تلفن سازمانی مبتنی بر سیپ ترانک مناسب کسب‌وکار شما است؟

آیا سرویس تلفن سازمانی مبتنی بر سیپ ترانک مناسب کسب‌وکار شما است؟

امروزه روش‌های ارتباطی و سرویس‌های تلفن سازمانی برای کسب‌وکارها بسیار حائز اهمیت است. کسب‌وکارها به دنبال سرویس‌های تلفنی هستند که دارای امنیت بالا، قابلیت اطمینان و موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها شوند. بر اساس آخرین مطالعات، در حال حاضر حدود ۶۲ % از کسب‌وکارها از سرویس تلفن ثابت سازمانی SIP Trunk جهت برقراری تماس‌های صوتی استفاده می‌کنند.

پروتکل SIP یا  Session Initiation Protocol، یکی از راه‌های برقراری تماس تلفنی مبتنی بر فناوری VoIP است که امکان برقراری تماس در بستر شبکه را برای کسب‌وکارها فراهم می‌نماید. تکنولوژی SIP وظیفه‌ی برقراری و پایان دادن به تماس‌های دوطرفه یا کنفرانس را بر عهده دارد. Trunk یا ترانک نیز یک کسب‌وکار را قادر می‌سازد چندین تماس هم‌زمان را برقرار نماید.

سیپ ترانک (SIP Trunk) در واقع یک مدل مجازی از تلفن‌های آنالوگ است که امکان برقراری چندین تماس هم‌زمان را در بستر شبکه برقرار می‌کند. ارائه‌دهنده خطوط تلفنی مبتنی بر سیپ ترانک (SIP Trunk) با ارائه‌ی یک تا چندین کانال امکان برقراری تماس‌های هم‌زمان ورودی و خروجی را مهیا می‌نماید. منافع و مزیت‌های تغییر سرویس تلفن از سرویس‌های تلفن سنتی مانند PRI و PSTN به سرویس تلفن سیپ ترانک (SIP Trunk) مشخص و واضح است. با این‌حال، مسیر یافتن ارائه‌دهنده مناسب سرویس سیپ ترانک (SIP Trunk) و به‌طورکلی هر تغییر مبتنی بر تکنولوژی در یک محیط کسب‌وکار می‌تواند پیچیده باشد.

در این مقاله به مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزیت‌های سرویس تلفن سیپ ترانک (SIP Trunk) اشاره شده است، پس از مطالعه‌ی این مزیت‌ها و مقایسه‌ی آن‌ها با نیاز‌های ارتباطی خود، خواهید یافت که آیا سرویس تلفن سیپ ترانک (SIP Trunk) مناسب کسب‌وکار شما هست یا خیر.

لازم به ذکر است که در ایران شرکت مخابرات ایران بر روی بستر زوج سیم مسی و شرکت‌هایی که دارای پروانه FCP هستند بر روی بستر شبکه (لینک رادیویی، زوج سیم، فیبر نوری) سرویس تلفن سیپ ترانک (SIP Trunk) ارائه می‌نمایند.

۱- کاهش هزینه

مهم‌ترین دلیلی که کسب‌وکارها به دنبال تغییر سرویس تلفن سازمانی خود هستند، کاهش هزینه است. طبق یک گزارش تحقیقاتی، یک کسب‌وکار با بهره‌گیری از سرویس سیپ ترانک (SIP Trunk) به‌طور متوسط می‌تواند تا ۵۰% هزینه‌ی ماهانه‌ی خود را کاهش دهند. به علت رقابتی بودن فضای فروش این سرویس، قیمت سر شماره و تعرفه‎‌های ماهانه نسبت به خطوط سنتی کمتر است. همچنین هزینه‌ی نصب VoIP و سوییچینگ به سیپ ترانک (SIP Trunk) بسیار ارزان‌تر از نصب فیزیکی خطوط تلفن آنالوگ و سنتی است. همچنین سیپ ترانک (SIP Trunk) امکان استفاده از یک سر شماره برای تمام شعب یک کسب‌وکار را در مناطق مختلف فراهم می‌کند که این نیز علاوه بر یکپارچه‌سازی ارتباطات، موجب کاهش هزینه‌ خواهد شد.

۲- ارتباطات یکپارچه

سیپ ترانک (SIP Trunk) مانند دروازه‌ای به سمت ارتباطات یکپارچه عمل می‌کند. یک کسب‌وکار می‌تواند بر بستر سیپ ترانک (SIP Trunk) از مجموعه‌ی کامل ابزارهای ارتباطی که بر اساس IP کار می‌کنند بهره‌مند گردد و می‌تواند این ابزارهای ارتباطی را یکپارچه سازد و از مزایای تجمیع داده‌ها استفاده نماید.

تلفن ثابت سازمانی نکسفون

۳- پایداری بیشتر

سرویس تلفن سازمانی سیپ ترانک (SIP Trunk) نسبت به سرویس‌های تلفن سنتی که به علت تأثیرپذیری از شرایط فیزیکی مانند شرایط آب‌وهوایی بسیار ناپایدارند، قابل‌اعتمادتر است و تنها یک پهنای باند اختصاصی پایدار برای تضمین پایداری آن کفایت می‌کند.

۴- مدیریت و نگهداری آسان‌تر

مدیریت و نگهداری از سرویس تلفن سیپ ترانک (SIP Trunk) بسیار ساده است. تیم IT یک کسب‌وکار هرگز مجبور نخواهد شد از شخص سومی برای حل مشکلات فنی مربوط به سرویس تلفن کمک بگیرد و در نتیجه هزینه و زمان موردنیاز برای نگهداری و حل مسائل بسیار کاهش خواهد یافت.

۵- توسعه سریع

سرویس تلفن ثابت سازمانی مبتنی بر سیپ ترانک (SIP Trunk) بسیار مقیاس‌پذیر است. به همین دلیل اضافه کردن خطوط یا اصلاح خدمات در مقایسه با سیستم تلفن سنتی بسیار سریع‌تر و ساده‌تر است و هزینه بسیار کمتری نیز خواهد داشت.

۶- امنیت اطلاعات

تمام مسئولیت سخت‌افزاری، نگهداری و توسعه‌ی سرویس تلفن ثابت سازمانی مبتنی بر سیپ ترانک (SIP Trunk) بر عهده‌ی مشترک است. درنتیجه سازمان‌هایی که نگران حفظ اطلاعات و امنیت مکالمات خود هستند هیچ نگرانی بابت حفظ و نگهداری از اطلاعات تماس مشترکین خود نخواهند داشت.

حالا می‌توانید صریح تر به سوال “آیا سرویس تلفن ثابت سازمانی مبتنی بر سیپ ترانک (SIP Trunk) بهترین راهکار کسب‌وکار شما است؟” پاسخ دهید.

سرویس تلفن ثابت سازمانی مبتنی بر سیپ ترانک (SIP Trunk) راه‌حل جامع و خوبی برای حل مشکلات ارتباطی، صرفه‌جویی در هزینه، افزایش پایداری و انعطاف‌پذیری سرویس تلفن یک سازمان است، اما نیازهای ارتباطی هیچ دو سازمانی شبیه به یکدیگر نیست. سازمان‌هایی که سرویس تلفن سیپ ترانک (SIP Trunk) را انتخاب می‌کنند، نیاز به برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری اولیه جهت خرید و آماده سازی تجهیزات دارند و همچنین باید متخصصانی تمام‌وقت برای نصب و نگهداری از سرویس تلفن خود در محل سازمان، حاضر داشته باشند. با این‌حال، سرویس تلفن سیپ ترانک (SIP Trunk) انتخاب بسیاری از سازمان‌هایی است که می‌خواهند از مزایای تلفن‌های مبتنی بر اینترنت بهره‌مند شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از انواع سرویس تلفن‌های سازمانی و اینکه چگونه سطح ارتباطات یک کسب‌وکار را افزایش دهند به سایت نکسفون مراجعه فرمایید. نکسفون سرویس تلفن ثابت سازمانی، جدیدترین محصول شرکت رسپینا با ارائه‌ی دو سرویس پرو (Hosted PBX) و پرایم (SIP Trunk) انواع نیازهای ارتباطی در انواع سازمان‌ها را پوشش داده است.

برای دریافت اطلاعات خرید با شماره‌ی ۹۱۰۷۰۰۰۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *