رفتن به محتوای اصلی

عصر اینترنت و پیشرفت فناوری و تاثیر آن بر کسب و‌کارها

امروزه بیش از هر زمان دیگری در طول تاریخ شاهد انقلاب در عرصه‌ی اطلاعات و ارتباطات هستیم. در عصر اینترنت، تلفن همراه، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی، کارآفرینی و کسب و کارها بیشترین میزان تحول را داشته‌اند. در طول تاریخ، کارآفرینان هیچ‌گاه مسیر همواری را برای رسیدن به اهداف خود طی نکرده‌اند اما امروزه به مدد فناوری مسیر هموارتری برای دستیابی به اهداف خود دارند. نکته مهم این است که ویژگی‌های عصر جدید کسب وکارها و کارآفرینان را ملزم می‌سازد که برای ورود و بقا در بازار پویا باشند و خود را با تغییراتی که در محیط کسب‌وکار اتفاق می‌افتد در اسرع وقت تطبیق دهند.

نظرات (0)

رشد و توسعه‌ی کسب‌وکارها با استفاده از نیروی دورکار و دفاتر کار مجازی

‌ طی سال‌های اخیر با درک مزیت‌های دورکاری برای کسب‌وکارها و کارمندان، تعداد افراد و کسب‌وکارهایی که ترجیح می‌دهند به صورت دورکاری با یکدیگر همکاری نمایند، در جهان رو به افزایش است. ایران نیز در این میان مستثنا نبوده است. شرکت داده‌پردازی رسپینا با درک این مهم، یکی از راهکارهای سرویس تلفن ثابت سازمانی خود را بر اساس این نیاز بازار طراحی کرده است.

نظرات (0)

8 اشتباه رایج در بهره‌گیری از تکنولوژی VoIP برای تلفن ثابت سازمانی

VoIP یا Voice over IP تکنولوژی انتقال صدا روی بستر شبکه است که امکان انتقال هم‌زمان مکالمات تلفنی بر روی شبکه دیتا را روی بستر شبکه IP فراهم می‌آورد. VoIP روشی برای تبدیل سیگنال‌های آنالوگ صوت به داده‌های دیجیتال است که از طریق اینترنت منتقل می‌شوند. تکنولوژی VoIP موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها، افزایش کارایی و پویایی کسب‌وکارها در هر اندازه‌‌ی می‌شود.

نظرات (0)

راهنمای انتخاب سرویس تلفن ثابت سازمانی

تلفن مهم‌ترین ابزار ارتباطی یک کسب‌وکار با مشترکان است و هر کسب‌وکاری که قطع شدن سیستم تلفن را تجربه کرده باشد؛ به‌خوبی به این مهم واقف است که خسارت ناشی از آن غیرقابل‌جبران است چراکه قطعی سرویس تلفن سازمانی مهم‌ترین سرمایه‌ی یک کسب‌وکار یعنی اعتماد مشتریان را خدشه‌دار می‌کند. در این نوشته سعی کردیم جهت تضمین پایداری سرویس تلفن در سازمان‌ها و شرکت‌ها، انواع سرویس‌ تلفن مناسب کسب‌وکارها و ویژگی‌های آن‌ها را تشریح کنیم تا بسته به نیازهای ارتباطی خود از مناسب‌ترین راهکار ارتباطی بهره‌مند شوند.

برای شروع، باید کسب‌وکارها درباره‌ی جواب سؤال‌های زیر تفکر نمایند:

نظرات (0)

سیپ ترانک (SIP Trunk) چیست و چه مزایایی دارد؟

سیپ (SIP) مخفف Session Initiation Protocol بوده و به زبان ساده یک پروتکل جهت برقراری مکالمه بر بستر شبکه است. ترانک نیز به ارتباطی گفته می‌شود که بیشتر از یک مکالمه از طریق آن برقرار می‌شود.

نظرات (0)

Hosted PBX، سرویس تلفن اینترنتی مناسب برای استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک

روش‌های ارتباط مشتریان با کسب‌و‌کار و بالعکس به هیچ وجه نباید دست‌کم گرفته شود. این ارتباطات تاثیر زیادی بر ایجاد تصویر مناسب از برند در ذهن مشتریان خواهد داشت. بسیاری از مشتریان اولین ارتباط خود را با یک کسب‌وکار را از طریق تماس تلفنی برقرار می‌کنند، باید بدانید که اولین مواجهه‌ی مشترک با یک کسب‌وکار می‌تواند همه‌چیز را تغییر دهد، بنابراین تصمیم‌گیری درست درباره‌ی انتخاب سرویس تلفن نیاز به تحقیق و تأمل دارد. این انتخاب حتی برای استارت آپ‌ها مهم‌تر است، چراکه در مرحله‌ی معرفی خود به مشترکین احتمالی آینده هستند و باید اولین تاثیر خود را به بهترین نحو بگذارند.

نظرات (0)

انواع سرویس‌های تلفن ثابت ویژه سازمان‌ها و کسب‌و‌کارها

در دهه‌های اخیر، سیستم‌های تلفنی تجاری متنوع و پیچیده‌ای به بازار عرضه‌شده‌اند. در همین زمان سیستم‌های چندخطی سنتی به تلفن‌های دیجیتالی تبدیل شده است‌ و خدمات VoIP به سرعت در حال گسترش است. اما انتخاب مناسب‌ترین سیستم تلفن ثابت برای یک کسب‌وکار، کاری دشوار، وقت‌گیر و پیچیده است. در همین راستا در این مقاله سعی کردیم انواع سرویس‌های تلفن سازمانی را تشریح دهیم تا کسب‌وکارها بتوانند بهترین انتخاب خود را با توجه به شرایط و نیازشان در این حوزه داشته باشد.
قبل از پرداختن به موضوع لازم است ابتدا با دو کلید واژه مهم در حوزه‌ی ارتباطات سازمانی آشنا شوید.

نظرات (0)

7 مزیت استفاده از تلفن ثابت سازمانی مبتنی بر Hosted PBX

سیستم تلفن سازمانی، نقش تعیین‌کننده در چابکی و بهره‌وری سازمان دارد و به دلیل کاربرد آن در ارتباط با مشتریان در رضایت مشتری و در نهایت تصویر برند سازمان نیز تاثیرگذار است. در نتیجه هرگونه مشکل و اختلال در آن می تواند آسیب‌های بزرگی به سازمان وارد آورد. در کشور ما هنوز بسیاری از سازمان‌ها هنوز از سیستم‌های تلفنی سنتی استفاده می‌کنند که ریسک و هزینه زیادی را با خود به همراه دارند. تحقیقات نشان داده که تغییر سیستم ارتباطی از تلفن‌های سنتی به Hosted PBX، تأثیر قابل توجهی بر کاهش هزینه‌ی کسب‌وکارها دارد.

نظرات (0)

پنج مزیت استفاده از مرکز تلفن ابری (کلود) برای سازمان‌ها

امروز کسب‌وکارها بیش از هر زمان دیگری به دنبال راه‌حلی جامع، پایدار و مقرون‌به‌صرفه برای ارتقا ارتباطات در خارج و داخل سازمان خود هستند. طبق تحقیقات IDC که توسط موسسه‌ی Genesys روی 400 متخصص حوزه  VoIPدر 27 کشور جهان انجام شده؛ حدوداً نیمی از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در سراسر جهان از مرکز تلفن مبتنی بر ابر (Cloud) استفاده می‌کنند و یک سوم از شرکت‌های باقی‌مانده در پروسه انجام این تغییرات و جابجایی هستند.

نظرات (0)

نکسفون پرو چگونه به کاهش هزینه‌های سازمان شما کمک می‌کند؟

نکسفون پرو، سرویس تلفنی بر بستر ابری، یک تلفن ثابت سازمانی با کیفیت و کارا است که علاوه بر امکانات بیشتر، منجر به کاهش هزینه‌ها برای سازمان‌ها خواهد شد. پلت فرم مبتنی بر ابر نکسفون بیشتر از یک سرویس تلفن است، نکسفون پرو را می‌توان تجربه‌ی ارتباطات مدرن سازمانی دانست که امکان مدیریت تمام ارتباطات داخلی و خارجی یک سازمان را با استفاده از IP Phone، Desktop و اپلیکشن موبایل از هرجایی ممکن می‌سازد. نکسفون پرو گزینه مناسبي براي تسهيل ارتباطات سازمانی است و همچنین راه‌اندازی و استفاده از اين سرویس بسيار آسان است.

نظرات (0)