تکنولوژی ابری (Cloud) چیست و چه مزایایی دارد؟

تکنولوژی ابری (Cloud) چیست و چه مزایایی دارد؟

تکنولوژی ابری (Cloud) روشی برای ارائه خدمات فناوری اطلاعات است که در آن منابع و اطلاعات از طریق ابزارهای مبتنی بر وب و اپلیکیشن از اینترنت به کاربر ارائه می‌شوند. امروزه شرکت‌ها و سازمان‌های متعددی در حال حرکت به‌سوی بهره‌مندی از تکنولوژی ابر (Cloud) هستند. مزایای سرویس‌های مبتنی بر تکنولوژی ابر (Cloud) می‌تواند نیازهای زیرساختی و پایه‌ای‌ سازمان‌ها را با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، مرتفع سازد.

ویژگی‌های تکنولوژی ابر (Cloud):

  • کاهش هزینه‌ها: مشترک نیاز به خرید و نگهداری تجهیزات ندارد.
  • عدم نیاز به حضور نیروی فنی در سازمان: برای نصب، راه‌اندازی، نگهداری و پشتیبانی سرویس نیاز به حضور نیروهای فنی و متخصص در سازمان نیست.
  • به‌روزرسانی منظم سرویس: به‌روزرسانی‌ و افزودن ویژگی‌های جدید به‌صورت منظم و خودکار انجام می‌شود.
  • انعطاف‌پذیری بالا: استفاده در تمامی شعب یک سازمان‌ به‌صورت یکپارچه و مدیریت متمرکز آن ممکن است.
  • امنیت اطلاعات: از اطلاعات موجود به‌طور منظم بک‌آپ گرفته می‌شود.
  • تداوم کسب‌وکار: حفاظت از داده‌ها و سیستم‌ها بخش مهمی از برنامه‌ریزی تداوم کسب‌وکار است. داشتن داده‌های ذخیره‌ شده، تضمین پشتیبانی از اطلاعات در یک مکان ایمن است.
  • همکاری کارا: سرویس‌های مبتنی بر تکنولوژی ابری (Cloud) ابزارهای قدرتمندی در جهت برقراری ارتباط بهتر و به اشتراک گذاشتن راحت‌تر منابع و اطلاعات در اختیار اعضای یک تیم و سازمان می‌گذارد.
  •  کنترل کیفیت: در یک سیستم مبتنی بر ابر، همه اسناد در یک مکان و در یک فرمت واحد ذخیره می‌شوند. همه‌ی کارمندان به اطلاعات یکسان دسترسی دارند، درنتیجه خطای انسانی به‌شدت کاهش می‌یابد.
تلفن ثابت سازمانی نکسفون

سرویس تلفن ثابت سازمانی بر بستر ابر:

مزایای سرویس‌های تلفن ثابت سازمانی ابری (Cloud) باعث شده است که این سرویس بین انواع کسب‌وکارها بسیار محبوب شود. نسل جدید تلفن‌های سازمانی بر بستر Cloud راه‌حلی انعطاف‌پذیر برای سازمان‌های کوچک، متوسط و بزرگ است.

  • کاهش هزینه: هزینه‌های نصب و راه‌اندازی و همچنین تعرفه قیمت مکالمات سرویس‌های تلفن مبتنی بر Cloud نسبت به شبكه‌های مخابراتی كنونی بسیار کمتر است.
  • انعطاف‌پذیری از نظر جغرافیایی: تلفن‌های ثابت کنونی محدود به مکان هستند، تنها در حالتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد که در مکان موردنظر حضور داشت. اما سرویس‌های تلفن ثابت مبتنی بر Cloud از هر دستگاه هوشمندی و در هرجایی که اینترنت باشد، قابل‌استفاده هستند.
  • مقیاس‌پذیری خدمات: تغییر ویژگی‌ها و خدمات تلفن‌های سنتی ساده نیست. اما با تکنولوژی ابر (Cloud)، از طریق ادمین پنل خود به‌سادگی می‌توانید تغییرات مورد تائید سازمان را اعمال نمایید. مثلاً در صورت افزایش تعداد مشترکین، برای افزودن داخلی‌های بیشتر، افزایش تعداد دفتر کار و شعب سازمان و یا در صورت فصلی بودن کسب‌وکار امکانات سیستم با حفظ کیفیت به‌راحتی و در زمان کوتاه قابل‌تغییر دادن است.
  • امنیت: تجهیزات تلفن‌های سنتی در محل سازمان نگهداری می‌شود و روشن است که سازمان‌ها اقدامات معمول و ساده‌ای را برای تأمین امنیت تجهیزات انجام می‌دهند؛ اما تجهیزات سرویس‌های تلفن ثابت سازمانی ابری (Cloud) تماماً سمت ارائه‌دهنده‌ی سرویس است و تمام امور امنیتی بر عهده‌ی آن‌ها است.
  • قابل‌اعتماد بودن: ارائه‌دهندگان خدمات تلفن ثابت سازمانی ابری (Cloud) موظف‌اند از آخرین تکنولوژی‌ها و تجهیزات برای تضمین تداوم سرویس استفاده ‌کنند. تنها در صورتی سرویس تلفن ابری قطع می‌شود که اتصال به اینترنت قطع شده باشد.
  • ارائه‌ی راهکارهای ارتباطی متنوع: سیستم‌های تلفن مبتنی بر ابر (Cloud)، راهکارهای متنوعی مانند تماس‌ تصویری، فکس تحت وب، چت درون سازمانی و قابلیت‌های دیگری را برای یکپارچه‌سازی ارتباطات درون سازمانی ارائه می‌دهد.

شرکت رسپینا با بهره‌گیری از تکنولوژی ابری و زیرساخت‌های امن و گسترده خود، سرویس تلفن ثابت سازمانی هوشمند و یکپارچه‌ای را در سطح کشور ایجاد کرده است. سرویس تلفن ثابت سازمانی مبتنی بر ابر، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا خدمات ارتباطی داخل و خارج از سازمان را به شیوه‌ای ارزان‌تر و ساده‌تر مدیریت کنند.
راهکار نکسفون پرو، با توجه به نیازهای سازمان‌ها و کسب‌وکارها، کاملاً منعطف طراحی و ارائه‌شده است. روشن است که سرویس نکسفون تمام ویژگی‌هایی تکنولوژی ابر (Cloud) را دارد و همچنین برخلاف PBX های سنتی که بر روی یک سیستم‌عامل اختصاصی و محدود عمل می‌کنند، بر اساس ویژگی‌های نرم‌افزاری باقابلیت توسعه و با استفاده از زیرساخت و سخت‌افزارهای قدرتمند پایه‌گذاری شده است.

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *