Skip to main content

تکنولوژی ابری (Cloud)

تکنولوژی ابری (Cloud) روشی است برای ارائه خدمات فن‌آوری اطلاعات (IT) که در آن منابع و اطلاعات از طریق ابزارهای مبتنی بر وب و اپلیکیشن از اینترنت به کاربر ارائه می‌شود. امروز شرکت‌ها و سازمان‌های متعددی در حال حرکت به‌سوی بهره‌مندی از تکنولوژی ابر (Cloud) هستند. مزایای سرویس‌های مبتنی بر تکنولوژی ابر (Cloud) می‌تواند نیازهای زیرساختی و پایه‌ای‌ سازمان‌ها را با توجه به ویژگی‌هایی که دارد مرتفع سازد.

ویژگی‌های تکنولوژی ابر (Cloud):


1-کاهش هزینه‌ها
مشترک نیاز به خرید و نگهداری تجهیزات ندارد.


3- عدم نیاز به حضور نیروی فنی در سازمان
برای نصب، راه‌اندازی، نگهداری و پشتیبانی سرویس نیاز به حضور نیروهای فنی و متخصص در سازمان نیست.


4- به‌روزرسانی منظم سرویس
به‌روزرسانی‌ و افزودن ویژگی‌های جدید به‌صورت منظم و خودکار انجام می‌شود.


5- انعطاف‌پذیری بالا
استفاده در تمامی شعب یک سازمان‌ به‌صورت یکپارچه و مدیریت متمرکز آن ممکن است.


6- امنیت اطلاعات
از اطلاعات موجود به‌طور منظم، بک‌آپ گرفته می‌شود.


7-تداوم کسب‌وکار
حفاظت از داده‌ها و سیستم‌ها بخش مهمی از برنامه‌ریزی تداوم کسب‌وکار است. داشتن داده‌های ذخیره‌شده، تضمین پشتیبانی از اطلاعات در یک مکان ایمن است.

8-همکاری کارا
سرویس‌های مبتنی بر تکنولوژی ابری (Cloud) ابزارهای قدرتمندی در جهت برقراری ارتباط بهتر و اشتراک راحت‌تر منابع و اطلاعات در بین اعضای یک تیم و سازمان می‌گذارد.


 9-کنترل کیفیت
در یک سیستم مبتنی بر ابر، همه اسناد در یک مکان و در یک فرمت واحد ذخیره می‌شوند. همه‌ی کارمندان به اطلاعات یکسان دسترسی دارند، درنتیجه خطای انسانی به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.


سرویس تلفن بر بستر ابر:


مزایای سرویس‌های تلفن بر بستر ابر (Cloud) باعث شده که این سرویس بین انواع کسب‌وکارها بسیار محبوب شود. نسل جدید تلفن‌ها سازمانی بر بستر Cloud راه‌حلی انعطاف‌پذیر برای سازمان‌های کوچک و متوسط و سرویس تلفنی قابل‌اطمینان برای سازمان‌های بزرگ است.


کاهش هزینه: هزینه‌های نصب و راه‌اندازی و همچنین تعرفه قیمت مکالمات سرویس‌های تلفن مبتنی بر Cloud نسبت به شبكه‌های مخابراتی كنونی بسیار کمتر است.


انعطاف‌پذیری از نظر جغرافیایی: تلفن‌های ثابت کنونی محدود به مکان هستند، تنها در حالتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد که در مکان موردنظر حضور داشت اما سرویس‌های تلفن ثابت مبتنی بر Cloud از هر دستگاه هوشمندی و در هرجایی که اینترنت باشد قابل‌استفاده هستند.


مقیاس‌پذیری خدمات: تغییر ویژگی‌ها و خدمات تلفن‌های سنتی ساده نیست؛ اما با تکنولوژی ابر (Cloud)، ادمین پنل می‌تواند به‌سادگی از پنل خود تغییرات مورد تائید سازمان را اعمال نماید. مثلاً در صورت افزایش تعداد مشترکین، نیاز به افزودن داخلی‌های بیشتر، افزایش تعداد دفتر کار و شعب سازمان و یا در صورت فصلی بودن کسب‌وکار امکانات سیستم با حفظ کیفیت به‌راحتی و در زمان کوتاه قابل‌تغییر دادن است.


امنیت: تجهیزات تلفن‌های سنتی در محل سازمان نگهداری می‌شد، روشن است سازمان‌های اقدامات معمول و ساده را برای تأمین امنیت تجهیزات انجام می‌دادند؛ اما تجهیزات سرویس‌های تلفن مبنی بر تکنولوژی ابر (Cloud) تماماً سمت ارائه‌دهنده‌ی سرویس است و تمام امور امنیتی بر عهده و وظیفه‌ی آن‌ها است.


قابل‌اعتماد بودن: ارائه‌دهندگان خدمات تلفن مبنی بر تکنولوژی ابر (Cloud) موظف‌اند از آخرین تکنولوژی‌ها و تجهیزات برای تضمین تداوم استفاده ‌کنند. تنها در صورتی سرویس تلفن ابری قطع خواهد شد که اینترنت قطع شود.


ارائه‌ی راهکارهای ارتباطی متنوع: سیستم‌های تلفن مبتنی بر ابر (Cloud)، راهکارهای متنوعی مانند تماس‌های تصویری، فکس تحت وب، چت درون سازمانی و... گزینه های بسیار دیگری برای یکپارچه سازی ارتباطات در درون سازمان را ارائه می‌دهد.

 

شرکت داده‌پردازی رسپینا با بهره‌گیری از تکنولوژی ابر، زیرساخت‌های امن و گسترده خود، سرویس تلفن ثابت سازمانی کامل، هوشمند و یکپارچه را در سطح کشور ایجاد کرده است سرویس تلفن ثابت سازمانی مبتنی بر ابر، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا خدمات ارتباطی داخل و خارج از سازمان را به شیوه‌ای ارزان‌تر، ساده‌تری مدیریت کنند.
تلفن سازمانی نکسفون با امکانات کامل بر بستر Cloud با توجه به نیازهای سازمان‌ها و کسب‌وکارها به‌صورت کاملاً منعطف طراحی و ارائه‌شده است. روشن است که سرویس نکسفون تمام ویژگی‌هایی تکنولوژی ابر (Cloud) را دارد و همچنین برخلاف PBX های سنتی که بر روی یک سیستم‌عامل اختصاصی و محدود عمل می‌کنند، بر اساس ویژگی‌های نرم‌افزاری باقابلیت توسعه و با استفاده از زیرساخت و سخت‌افزارهای قدرتمند پایه‌گذاری شده است.
 

نظرات (0)

نظر خود را با ما در میان بگذارد.

Restricted HTML

  • Allowed HTML tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.