سوالات متداول

سوالات متداول

رسپینا برای اولین بار در کشور با توجه به نیاز و ویژگی‌های مختلف سازمان‌ها، دو راهکار پرو و پرایم را ارائه نموده است. راهکار پرایم مناسب سازمان‌هایی است که از پیش به تجهیزات و سرور ویپ مجهز هستند و تنها به دنبال بهبود کیفیت مکالمات و کاهش هزینه‌های خود هستند، ولی راهکار پرو مناسب سازمان‌هایی است که تمایلی به خرید سرور و تجهیزات ندارند و می‌خواهند کلیه جنبه‌های فنی و تخصصی سرویس تلفن خود را برون‌سپاری کنند و به دنبال راهکاری همه‌جانبه و نامحدود برای سرویس تلفن سازمانی خود هستند.

راهکار پرایم مناسب سازمان‌هایی است که از پیش به تجهیزات و سرور و متخصصان ویپ مجهز هستند و در نتیجه کلیه سرورها در سمت مشترک است و پیکربندی و نگهداری از آن توسط خود مشترک صورت می‌گیرد و نکسفون وظیفه برقراری تماس‌ها بر بستر شبکه را برعهده خواهد داشت. ولی راهکار پرو مناسب سازمان‌هایی است که تمایلی به خرید یا نگهداری از سرور و تجهیزات ندارند و در نتیجه کلیه سرورها توسط نکسفون تامین و نگهداری خواهد شد. به عبارت دیگر راهکار پرو مبتنی بر ابر (Cloud) است و کاربر از هر نقطه‌ای از کشور با یک اینترنت مناسب می‌تواند از تلفن سازمانی خود استفاده کند.

برای ثبت سفارش و دریافت مشاوره رایگان به منظور خرید سرویس تلفن نکسفون با شماره ۹۱۰۷۷۷۷۷ تماس حاصل فرمایید و یا این فرم را تکمیل نمایید.

نکسفون برخلاف سایر سرویس‌های VoIP، دو راهکار را با توجه به نیازهای سازمان‌ها ارائه می‌دهد. مزیت اصلی راهکار نکسفون پرو این است که اولین تلفن مبتنی بر ابر (Cloud) در ایران بوده و در نتیجه نیاز به هیچ گونه تجهیزات و سروری نداشته و امکان دسترسی به تلفن سازمانی علاوه بر آی‌پی‌فون، از طریق پنل وب و اپلیکیشن در همه نقاط کشور وجود دارد. راهکار نکسفون پرایم نیز در مقایسه با سایر سرویس‌ها هزینه مکالمه پایین‌تر و کیفیت بسیار بالاتری را ارائه می‌دهد.

برخلاف دیگر سرویس‌های تلفن سازمانی، نکسفون علاوه بر هزینه‌های بسیار پایین‌تر نسبت به روش‌های سنتی، امکانات بسیار بیشتری را در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد. همچنین توسعه‌پذیری نکسفون بسیار آسان‌تر و سریع‌تر از سرویس‌های  سنتی تلفن سازمانی است. اضافه بر این راهکار نکسفون پرو نیاز به نصب و راه‌اندازی هیچگونه سخت افزاری ندارد و تمام مسئولیت نگهداری از آن برعهده‌ی شرکت رسپینا است.

سیپ ترانک به زبان ساده یک پروتکل جهت برقراری مکالمه بر بستر شبکه است. ترانک نیز به ارتباطی گفته می‌شود که بیشتر از یک مکالمه از طریق آن برقرار می‌شود.  این فناوری سرویس تلفنی است که امکان ارسال و دریافت تماس‌های هم‌زمان در یک شبکه با استفاده از IP ممکن می‌سازد. سیپ ترانک (SIP Trunk)، بین دو مرکز تلفن اتفاق می‌افتد و در واقع ارتباطی با ظرفیت بیش از یک تماس هم‌زمان بین سرور VoIP مشترک و سوییچ‌های ارائه‌دهنده‌ی سرویس است. راهکار نکسفون پرایم مبتنی بر فناوری سیپ ترانک است.

Hosted PBX مرکز تلفن تحت شبکه است که میزبانی آن توسط یک سرویس‌دهنده VoIP صورت می‌گیرد. از آنجا که این راه‌حل مبتنی بر تکنولوژی Cloud (ابر) است، دسترسی به این مرکز تلفن، نیازمند اتصال به اینترنت است ولی در مقابل به هیچ‌گونه سخت‌افزار و نرم‌افزاری نیاز ندارد. برخلاف PBX سنتی که نیازمند سرمایه‌گذاری گسترده و نگهداری و آموزش مداوم است، تمام مسئولیت نگهداری از این سرویس به عهده‌ی ارائه‌دهنده سرویس Hosted PBX است، در نتیجه مشترک هیچ‌گونه هزینه‌ای برای خرید و نگهداری از تجهیزات نمی‌پردازد. راهکار نکسفون پرو مبتنی بر فناوری Hosted PBX است.

نکسفون کلیه استان‌ها و شهرهای ایران را پوشش می‌‌دهد و با دو نوع سر شماره کشوری (۰۹۴۲۶۰) و استانی (۹۱۰۷) ارائه می‌شود.

بله، با استفاده از دستگاه ATA این امکان وجود دارد که تلفن معمولی به سرور ویپ متصل شود. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره خرید دستگاه ATA همکاران ما در واحد نکسفون شما را راهنمایی خواهند کرد. برای این منظور می‌توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۷۷۷۷ تماس حاصل فرمایید.

سر شماره‌های کشوری مانند ۰۹۴۲۶۰ در همه‌ی استان‌های ایران و سرشماره استانی تنها در استان مختص خود قابل ارائه است، مانند ۹۱۰۷ که تنها در استان تهران عرضه می‌شود.

سازمان‌ها برای خرید سرویس نکسفون، باید تمام اطلاعات ثبتی شرکت را در اختیار کارشناس فروش خود قرار دهند.

تعرفه مکالمه هر سر شماره در صفحه راهکارهای پرو و پرایم قابل مشاهده است. تعرفه مکالمه نکسفون تا ۶۰٪ کمتر از نرخ‌های مکالمه موجود است. برای پرداخت قبض نیز می‌توانید از طریق  پنل وب نکسفون که پس از خرید سرویس در اختیار مشترک قرار می‌گیرد، اقدام نمایید.